Vooruitblik op zondag

donderdag 8 december 2022, 18:00

Zundert – Schijf: Happy end?

De laatste thuiswedstrijd voor de winterstop. Een echt aanhaken- of- afhaken duel voor v.v. Zundert. Met een overwinning netstelt Zundert zich stevig in de top 5. En slaat het ook een gat naar de nummer 6. Met een nederlaag komen de plaatsen om nacompetitie voor klasse behoud ineens akelig dichtbij.

Doordat er een versterkte degradatieregeling is, is de eerste veilige plaats de achtste op de ranglijst. Nummers 9-10 gaan de nacompetitie in en 11-12 degraderen rechtstreeks. Hierdoor zullen er dit seizoen weinig wedstrijden gespeeld worden waar niets op het spel staat.

Maar genoeg naar onder gekeken, de blik moet weer omhoog en vooruit. Richting Schijf dus. Het verrassende Schijf staat boven Zundert op de vierde plaats met zicht op meer. Voor trainer Jan Hereijgers een bijzonder duel, het is namelijk een weerzien met de club waar hij de afgelopen drie jaar werkzaam was. Voor Zundert is het zeker een wedstrijd tegen een buurdorp, maar verder toch gewoon één van de 22 wedstrijden waarin punten gehaald moeten worden.

De vierde plaats van Schijf is zeker knap te noemen. De mannen uit Schijf zijn zeer efficiënt. Dat 14 doelpunten 19 punten opleveren bewijst dit. De sterke defensie zorgt dat een doelpunt al snel 1 of meer punten waard is. In 6 van de 10 duels werd “de nul gehouden”.  Dat Schijf sterk is op eigen veld was al bekend, maar dit seizoen werden ook al 7 punten in uitwedstrijden behaald. De laatste drie uitwedstrijden werd er niet meer verloren.

Schijf is sowieso niet de favoriete tegenstander van Zundert. Sinds de promotie van Schijf in 2018-2019 kwamen de ploegen elkaar driemaal tegen. Tweemaal won Schijf in eigen huis. Dus laten we ons maar vasthouden aan de laatste confrontatie, toen Zundert op 27 maart van dit jaar in eigen huis met 3-0 kon zegevieren.

Het is dus zaak om goed bij de les te blijven. Schijf is in vorm en dodelijk efficiënt. Een tegendoelpunt kan fataal zijn. Uit tegen STEEN werd de enige keer dit seizoen een voorsprong uit handen gegeven.

Zundert leek de weg naar boven weer te hebben gevonden, maar moest afgelopen zondag pas op de plaats maken. Wernhout riep Zundert hard een halt toe. Niet dat Zundert nu zo slecht speelde, maar persoonlijke fouten zorgden dat Zundert nooit lekker in de wedstrijd kwam en zodra het een wedstrijd leek te worden ging het wederom mis. Maar voetbal is een spel van fouten, dus dat kan gebeuren. Voetbal is ook een spel waarin zaken snel kunnen veranderen, te beginnen aanstaande zondag tegen Schijf, waar het er met een overwinning weer veel rooskleuriger uit kan zien.  Dus hopelijk een happy end van 2022. HUP ZUNDERT!