Vooruitblik op zondag

donderdag 2 februari 2023, 18:00

Zundert – STEEN: Halfom.

Met Carnaval in aantocht zal het binnenkort regelmatig “halfom” klinken tijdens een polonaise. Ook in de competitie staan we op een keerpunt. We beginnen aan de terugronde. Met alle tegenstanders hebben we eenmaal de degens kunnen kruisen. Een tweede plaats is de uitkomst. Groen Wit lijkt een maatje te groot, hoewel Zundert er op een mooie zaterdagavond van won. Verder is iedereen aan elkaar gewaagd tot en met plaats zeven. En laat daar nu uitgerekend Steen geklasseerd staan.

We zullen de cliché grapjes, dat dit steen- of keigoed is achterwege laten. Steen is gewoon een lastige tegenstander. Vorig jaar hield Steen op de laatste speeldag Zundert nog uit de nacompetitie door met 1-3 te winnen. Hierdoor ontliep het zelf de nacompetitie voor lijfsbehoud en pakte het via een periodetitel zelfs het ticket wat Zundert anders had binnengesleept.

In de afgebroken Corona jaren stond Steen kansloos onderaan. Degradatie leek onafwendbaar. Echter het anderhalf jaar rust lijkt de mannen uit Sint Janssteen goed gedaan te hebben. Vorig jaar bleef het dus in de derde klasse en dit jaar trekt het de lijn van de goede derde periode van 2021-2022 door. Het is nu de Jan Modaal van de competitie. Op plaats zeven stevig in de middenmoot. Met 17 doelpunten voor en 16 treffers tegen. Naast vijf zeges ook vier nederlagen. Lekker gemiddeld dus. Zundert kan met een overwinning met één treffer verschil alles volledig in balans brengen qua statistieken. Toen Zundert met 2-0 van Schijf won, boekte Steen een knappe 0-3 overwinning in Etten-Leur bij DSE. Hierdoor ging het op 11 december met een goed gevoel de winterstop in. De clubwebsite bericht over de “knabbel en wandeltocht” op zaterdag 4 februari. Hopelijk hebben de spelers de vermoeidheid van deze tocht nog in de benen tijdens de wedstrijd in Zundert.

Zundert sleepte afgelopen zondag in de reprise van de laatste 10 minuten van het duel in en tegen Clinge de drie punten (nogmaals) binnen. Helaas tellen ze maar éénmaal. Wel was dit genoeg om de tweede plaats opnieuw in te nemen.

Zundert begint de tweede seizoenshelft opnieuw met een serie van zes wedstrijden tegen de clubs uit Zeeuws Vlaanderen. Om met vijf confrontaties in Brabant het seizoen af te sluiten. Maar dat is nog ver weg. Het is nu zaak om de druk op Groen Wit op te voeren door een mooie reeks neer te zetten. De tweede periode is nog maar net onderweg. Na drie duels staat Zundert op de derde plaats met 6 punten. HVV’24 en Hoeven behaalden 1 punt meer uit de eerste drie wedstrijden in de periodestrijd. Zij treffen elkaar ook deze zondag, waardoor het onwaarschijnlijk is dat ze beiden drie punten aan het totaal zullen toevoegen. Zundert heeft buiten de langdurig geblesseerden Tim, Tim, Wim en Lars geen nieuwe averij opgelopen in de winterstop en kan dus met een mooie interne concurrentiestrijd het niveau verhogen.  Op naar een mooie tweede seizoenshelft.  HUP ZUNDERT!