Vooruitblik op zondag

donderdag 4 november 2021, 17:00

Omgekeerde resultaten.

Zundert en Schijf bewandelen de omgekeerde weg. Waar Zundert met 2 overwinningen en 2 gelijke spelen tegen sterke tegenstanders goed uit de startblokken kwam, had Schijf na drie wedstrijden nog maar 1 puntje bij elkaar gesprokkeld. Intussen staat Schijf er met één wedstrijd minder, in verliespunten zelfs beter voor dan de roodzwarten.

Schijf speelde jaren een bescheiden rol in het amateurvoetbal en kwam hoofdzakelijk in de toenmalige onderafdeling uit. Sinds de herstructurering was de zesde en vijfde klasse de logische natuurlijke habitat voor de ploeg uit Schijf. Waarna vanaf 2010-2011 de ploeg hoofdzakelijk in de vierde klasse uitkwam. In 2017-2018 werd zelfs promotie naar de derde klasse afgedwongen. Hier speelt het nog steeds. In navolging van de talentvolle vrouwen van Schijf die in zelfs in de tweede klasse uitkomen, spelen de mannen nu ook historisch hoog. Het gaat dus goed bij de buren uit Schijf. Om dit nu te koppelen aan de deelname aan het Zunderste bloemencorso gaat te ver, maar de opmars van de voetbalclub loopt wel parallel met het bouwen van deze schitterende praalwagens.

Terug naar het voetbal. Het debuut in de derde klasse, is er een dat ook wij ons nog goed kunnen herinneren. Ondanks een voorsprong door een benutte penalty van Fabian, verloor Zundert op een broeierige zaterdagavond met 2-1. Het seizoen zou niet uitgespeeld worden, toch was Zundert Schijf net gepasseerd voor het staken van de competitie. Met 2 punten tussen de teams eindigden Zundert en Schijf op respectievelijk plaats 4 en 5.

Vorige seizoen werd de competitie al snel stopgezet, zodat de ploegen elkaar niet ontmoette. Ook na drie wedstrijden ontliepen ze elkaar weinig. Zundert stond eerste, maar Schijf ook alweer derde. En nu staat Schijf in verliespunten dus boven Zundert.

Schijf werkte 4 uitwedstrijden af en kwam nog maar 1 in actie op het eigen sportpark De Zoek. Hier heeft het geen beste herinneringen aan. Clinge vertrok met de driepunten. Schijf is dus op zoek naar de eerste thuisoverwinning. Hopelijk werkt Zundert deze keer niet mee aan het feestje. De vorige twee weken behaalden Hoeven en STEEN namelijk de eerste punten van de competitie tegen Zundert.

Voor Zundert is het zaak terug te gaan naar de basis, op zoek naar het goede gevoel van de eerste wedstrijden. Een vroeg doelpunt is hierbij zeer gewenst. Dus een geconcentreerde start van de wedstrijd en zakelijk zijn voor het vijandelijke doel is een voorwaarde om het tij te keren. HUP ZUNDERT!