Vooruitblik op zondag

donderdag 30 maart 2023, 18:00

Zundert – Hoeven: Voorlaatste thuiswedstrijd.

Het is begin april en Zundert speelt nu al de voorlaatste thuiswedstijd. Een competitie van maar 12 teams, weinig afgelastingen en een ongelukkig speelschema. Hierna volgen 3 uitwedstrijden en 3 vrije weekenden. En dan eindigen we met een thuiswedstrijd tegen Wernhout.

Maar eerste “angstgegner” Hoeven. Een ploeg waar Zundert geen goed trackrecord tegen heeft. Johan Cruyff zou zeggen: “Hoeven ken niet van je winnen, maar je ken wel van ze verliezen”. En dat deden we in het verleden. Meerdere malen. En soms hard. Zoals eerder dit seizoen.

Terug naar de uitwedstrijd in oktober. Hoeven had na 6 wedstrijden nog niet gewonnen. Driemaal gelijk en driemaal verloren. Zundert had al elf punten verzameld en alleen van Terneuzen verloren. En toen kwam Hoeven – Zundert. Een matig duel dat in evenwicht leek, totdat Hoeven ietwat gelukkig op voorsprong kwam vlak voor rust. Hierna stortte Zundert in elkaar en liep Hoeven makkelijk uit naar een eerste overwinning, 5-0.

Vijf doelpunten is ook voor Hoeven een luxe. In de overige 16 wedstrijden vond het 19 maal het net. Hoeven krijgt vooral weinig doelpunten tegen. Met 23 treffers is het de minst gepasseerde ploeg uit het rechterrijtje. En hierdoor ook de enige ploeg onder de top 5 met een positief doelsaldo.

Hoeven is vooral degelijk, stug en lastig te verslaan. Het speelde het vaakst gelijk van iedereen, namelijk zes keer, waarvan driemaal 0-0. Thuis werden 12 van 21 punten vergaard, Hoeven zal er op gebrand zijn om het aantal in uitwedstrijd ook op 12 te brengen. De ploeg staat nu op 9 punten buitenshuis.

Na de gezamenlijke degradatie uit de tweede klasse in 2018-2019 trof het elkaar in de afgebroken Corona jaren eenmaal, 0-0. Vorig jaar won Hoeven in Zundert met 0-2. Ook toen doorbrak Hoeven een lastige reeks. In Hoeven won Zundert erg simpel met 0-3. In het degradatiejaar werd het 5-2 en 3-0 voor de thuisspelende ploegen.

Nu Zundert vier duels op rij niet gewonnen heeft en ook voor Hoeven een overwinning behalen al weer drie wedstrijden niet gelukt is, is het lastig te voorspelen welke kant het uit gaat. Een voorzichtige voorspeling is een duel met veel inzet en strijd en dat de maker van het eerste doelpunt wel eens al winnaar uit de strijd zou kunnen komen.

Vanwege de pittige degradatieregeling. 2 ploegen gaan er rechtstreeks uit en 2 spelen nacompetitie, zal Zundert nog minimaal 2 overwinningen nodig hebben. En zelfs dan zal de rekenmachine er bij gepakt moeten worden. Deze voorlaatste thuiswedstrijd is dus heel erg belangrijk. Niets minder dan drie punten moet de uitkomst zijn. Alle steun en support is dan ook meer dan welkom. HUP ZUNDERT!