Vooruitblik op zondag

donderdag 11 november 2021, 17:00

Midweeks bekerduel in Oosterhout

De naam van de rubriek klopt dus niet helemaal deze keer. Zundert 1 is vrij aanstaand weekend en speelt de bekerwedstrijd op dinsdag 16 november om 20.30 uur in Oosterhout op sportpark de Contreie.

Op zoek naar vertrouwen. Zundert kan na een reeks van 5 wedstrijden zonder overwinning wel weer eens een opsteker gebruiken. Maar de tegenstander liegt er niet om. Oosterhout is bezig aan een prima seizoen. Na zes wedstrijden staan de zwartwitten op een keurige vierde plaats met koploper Virtus nog steeds in het vizier. Oosterhout verloor slechts één wedstrijd tot op heden. Met dertien treffers uit 6 wedstrijden is het niet super productief voor een ploeg in de top. Maar omdat over het algemeen 1 of 2 doelpunten meer gemaakt worden dan de tegenstander is dat ruimschoots voldoende.

De eerdere drie bekerwedstrijden werden met nog meer overtuiging gewonnen. SV Reeshof (4-1), DVVC (3-0) en Right’Oh (2-0) hoefden zich geen illusies te maken om verder te komen in de beker. Oosterhout ging makkelijk naar de tweede ronde.

Oosterhout is een jonge vereniging, die in 2001 zijn levenslicht zag. Uit een fusie tussen zaterdagclub BVC’54 en zondagvereniging WVO ontstond VV Oosterhout. Na een start in de tweede klasse, speelt Oosterhout nu steevast om de prijzen in de derde klasse. Met een promotie gevolgd door degradatie in 2015-2016. En nu komt het dus alweer een paar jaar uit in de derde klasse. Met een aantal Brabantse clubs komt het in een competitie in de regio West uit. Hierin speelt het een groot aantal wedstrijden in Dordrecht, Rotterdam en tussenliggende plaatsen. Oosterhout is een elftal in vorm, maar moest afgelopen weekend toch genoegen nemen met een remise tegen laagvlieger FC Dordrecht Amateurs. Wat dit zegt over de huidige vorm, we zullen het gaan zien aanstaande dinsdag.

Bekerwedstrijden zijn niet het allerbelangrijkste, want als derdeklasser loop je bijna altijd wel tegen een sterkere tegenstander aan. Toch is het prettig om zo lang mogelijk in de beker te blijven. Je hebt een extra (oefen)wedstrijd, waarin toch iets op het spel staat. Zundert zal dan ook proberen nog een ronde verder te komen. Dan wordt het wel tijd om het net weer eens te vinden, want dat gebeurde afgelopen drie wedstrijden maar éénmaal. En deze treffer viel ook nog eens uit een strafschop. Het aantal tegentreffers van 8 in 7 wedstrijden valt nog wel mee. Het gebrek aan scorend vermogen breekt op het moment het elftal op.

Zundert moet terug naar de basis. Om zoek naar het gevoel en de vorm van de eerste wedstrijden waarin het goed voetbal combineerde met resultaat. De eerste twee wedstrijden en de twee opvolgende eerste helften waren van hoog niveau. Dus het zit er zeker in. Laten we hopen dat we aan het einde van het seizoen nog steeds hebben over de ommekeer in Oosterhout. HUP ZUNDERT!