Vooruitblik op zondag

donderdag 18 november 2021, 18:00

Zundert – Sprundel

Duel der Roodzwarten

De wedstrijd zal zonder toeschouwers worden afgewerkt. Naar het sportpark komen heeft dan ook geen enkele zin. We zullen u de lange zit van een livestream besparen, maar extra informeren via Twitter: Roodzwarteharten @zundertfans Zie beiden als een geste van ons voor u! -)

Zundert speelde afgelopen dinsdag een vrij aardige bekerpot. Er leken tekenen van herstel te zien. De start was nog matig, wat gelijk een 1-0 achterstand opleverde. Daarna herstelden de mannen van trainer Jack Sweres zich goed. Helaas was het niet voldoende voor een doelpunt en dus ook niet voor de volgende bekerronde.

Omdat Sprundel de bekerpoule niet overleefde, kwam het afgelopen weekend niet in actie. De laatste wedstrijd stamt dus van veertien dagen geleden. Toen werd na een 1-1 gelijkspel in de thuiswedstrijd tegen Steen het seizoentotaal verdubbeld. Sprundel bevindt zich na 6 wedstrijden met 2 punten terug op positie 13.

Sprundel kwam jaren uit in de vierde klasse. Toen na het afgebroken seizoen 2018-2019 de vraag werd voorgelegd of men een klasse hoger wilde spelen, is het op de derde plaats staande Sprundel daar op ingegaan. Sinds vorig seizoen speelt het dus in de derde klasse. Vorig seizoen speelde het maar twee duels. Tegen HVV’24 werd de enige overwinning in de derde klasse tot nu toe geboekt. Thuis was men met 1-0 te sterk. Uit verloor het met 5-0 van Victoria’03.

Dit jaar wist men nog niet te winnen. Zowel uit als thuis werd eenmaal gelijkgespeeld. De overige 4 wedstrijden gingen verloren. Wel moet worden vermeld dat de gelijke spelen uit de laatste 2 wedstrijden voortkwamen en men dus 1 punt meer dan ons eigen v.v. Zundert behaalde in dezelfde periode.

Sprundel viert net als Zundert dit jaar een jubileum. Waar Zundert de leeftijd van 90 bereikt, is Sprundel met 60 jaar nog een relatief groentje. In de periode eind jaren ’70 tot begin jaren ’80 kende Sprundel z’n hoogtijddagen. Het speelde zelfs drie jaar in de tweede klasse. Nu moet men op zoek naar de eerste overwinning van het seizoen. Hoewel de decembermaand nadert heeft Zundert al te veel voor Sinterklaas gespeeld en elftallen in problemen weer in het zadel geholpen. Laten we zondag, zonder publiek helaas, weer eens voor een overwinning gaan. Dat zal nog een heel karwei worden, want Sprundel is een stugge ploeg. Buiten de 5-0 zeperd tegen Groen Wit zijn de nederlagen klein. En speelde het de laatste twee wedstrijden dus gelijk.

Zundert kan het voetballen toch niet verleerd zijn? Met de wedstrijd tegen Sprundel eindigt voor Zundert de eerste periode. Gezien de stand op de ranglijst is hier weinig eer te behalen. Hopelijk vindt Zundert zondag in de wedstrijd de methode om de muur die veel tegenstanders tegen Zundert optrekken, te slopen. Zundert heeft veel moeite tegen compact opererende opponenten. Omdat het dan te geforceerd op zoek gaat naar een doelpunt, loopt het vaak tegen een domper aan. Het is dus zaak de balans te vinden tussen geduld en risico’s nemen. Geconcentreerd in de achterhoede en scherp voor de goal. HUP ZUNDERT!