Vooruitblik op zondag

donderdag 30 november 2023, 18:00

Steen – Zundert: Hoe gaat Zundert om met de gewijzigde status.

Zundert heeft na de 4-2 overwinning op SC Gastel afgelopen weekend, de koppositie overgenomen van HVV’24. HVV’24 heeft overigens net als SC Gastel nog een wedstrijd tegoed en kan langszij komen. Maar nu is de status dus gewijzigd. De vorige duels was Zundert de outsider en de tegenstander de favoriet op basis van de ranglijst. Een rol die Zundert historisch gezien goed ligt.

Nu zal het Steen zijn dat de koploper een nederlaag wil toebrengen. Zeker na de ruime nederlaag afgelopen weekend in Roosendaal tegen BSC. Steen verloor met 6-0. Echt niets voor Steen. Het incasseerde in één wedstrijd net zoveel doelpunten als in de zeven voorgaande duels. Door de wekelijkse verrassende uitslagen, staat het nu ineens op plaats negen, wat aan het einde van de rit nacompetitie betekend. Zundert zal een zeer gemotiveerd Steen treffen, wat voor eigen publiek iets recht wil zetten. Het haalde zes van de tien punten in thuiswedstrijden.

In de twee afgebroken Corona jaren waren de prestaties van Steen teleurstellend. In 2020-2021 stond het kansloos 12 punten achter de nummer voorlaatst. Maar de laatste twee seizoenen gaat het veel beter met de ploeg uit Sint Jansteen.

In de twee voorgaande uitduels tegen Steen kon Zundert niet tot een overwinning komen. Het eindigde tweemaal onbeslist. En twee seizoenen geleden won het in Zundert op de middag voor de afsluitende jubileumactiviteiten, waardoor het de derde periodetitel veroverde en ten koste van v.v. Zundert in de nacompetitie voor promotie mocht strijden. Kortom Steen is geen makkelijke tegenstander voor Zundert.

Sinds mensenheugenis wisselt Steen periodes in de vierde klasse af met periodes in de derde klasse. De laatste jaren laat het hierin zien een niet te onderschatten ploeg te zijn die stabiel meedraait. De 6-0 van afgelopen week detoneert dan ook echt bij de overige resultaten.

Zundert zit in een goede periode. De laatste acht wedstrijden werd er niet meer verloren. Vooral de afgelopen twee wedstrijden waarin de nummers 1 en 2 werden verslagen maken de supporters van Zundert euforisch. Trainer Jan Hereijgers, die midweeks z’n contract met 1 jaar verlengde, is de eerste die dit tempert. En gelijk heeft hij, want een paar overwinningen op de favorieten, zijn niets waard als je punten morst tegen andere teams. Zundert heeft momenteel een goed elftal, maar als het ook maar iets minder strijd levert dan de afgelopen weken, kan het ook overal punten verliezen.

Afgelopen week vielen Stan en Mike geblesseerd uit en mocht Frenk met een rode kaart voortijdig gaan douchen. Het zal dus weer puzzelen worden om tot een goede opstelling te komen. Maar met de steun van hopelijk veel  supporters en de aanwezigheid van de mannen van Zundert 2 die ook in Sint Jansteen spelen, moet Zundert proberen de reeks overwinningen te verlengen, zodat het met een goed gevoel de winterstop in gaat. Want dit is de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop HUP Zundert!