Vooruitblik op zondag

donderdag 25 november 2021, 17:00

VVR – Zundert: Derby zonder publiek

Het had zo’n mooie zondag kunnen worden, twee elftallen uit de buurtdorpen Rijsbergen en Zundert tegen elkaar. Een lekker pot voetbal en een feestje na afloop. Niets van dit alles, geen publiek, geen feestje. De wedstrijd daarentegen gaat wel gewoon door. Hoewel ook dit dagkoersen zijn tegenwoordig. Wedstrijden vliegen net zo hard uit het programma als vriendinnen uit het huis van Dré Hazes.

Maar voorlopig rekenen we dus op een treffen met de blauwwitten uit Rijsbergen. VVR heeft te maken gehad met veel uitgestelde wedstrijden, waardoor het de afgelopen en komende weken regelmatig midweeks in actie moet komen om de achterstand in te halen. Wellicht mede door het gebrek aan wedstrijdritme, staat VVR op dit moment op de laatste plaats. Afgelopen weekend werd het eerste puntje binnengesleept. Bij Schijf werd 0-0 gespeeld.

VVR kwam nog maar tweemaal op eigen veld in actie. Dit leverde met 0-4 en 1-4 dikke nederlagen op. Deze waren wel tegen ploegen uit de top 3, namelijk Groen Wit en Terneuzen. VVR bivakkeert al jaren afwisselend in de derde en vierde klasse. Na de promotie in het seizoen 2017-2018 speelt het nu dus weer in de derde klasse. Het laatste uitgespeelde seizoen was met een vijfde plaats nog succesvol te noemen. De jaren daarna gingen moeizamer. Een elfde plaats in het eerste Corona jaar en vorig seizoen na drie wedstrijden ook hekkensluiter zonder punten.

Dit zijn de gevaarlijkste tegenstanders voor Zundert heeft de historie ons geleerd. VVR zal tot op het bot gemotiveerd zijn om de eerste overwinning binnen te halen tegen de Roodzwarte buurman. Zundert liet in de beker tegen Oosterhout al tekenen van herstel zien. Daarna werd afgelopen weekend op overtuigende wijze met 5-1 gewonnen van Sprundel. Zou dit het begin zijn van een mooie reeks? Het aanvallende spel was op momenten veelbelovend, toch ontbrak net als eerder de zakelijkheid voor het doel. Zundert haalde heel vaak de achterlijn, maar was slordig in de voorzetting. Of de bezetting voor het doel was niet optimaal. En ook achterin werd een paar maal te veel risico genomen, waarna het gevaarlijk werd door de tegenstander.

Dit is natuurlijk prettig voor een technische staf. Een ruime overwinning en toch nog punten om kritisch op te kunnen zijn. Hopelijk zien we, of beter gezegd lezen we, dat Zundert op eenzelfde manier speelt als afgelopen week, dan moet een overwinning zeker mogelijk zijn. HUP ZUNDERT!