Vooruitblik op zondag

donderdag 17 februari 2022, 18:00

Zundert – Clinge: Wie zet het herstel voort?

Het competitieverloop tussen de tegenstanders van aankomende zondag kent een vergelijkbaar patroon. Beide kwamen goed uit de startblokken, waarop een stevige dip volgde. Zundert had na vier duels nog niet verloren en tegen de gehele top 4 gespeeld. Clinge stond op dat moment met 9 uit 3 zelfs virtueel op kop.

Zowel Zundert als Clinge morsten daarna veel punten. Clinge verloor drie wedstrijden op rij en Zundert kwam zelfs vijfmaal op rij niet tot winst. Zundert speelde hierin wel driemaal gelijk. Bij Clinge is het echt alles of niets, want het verloor vijfmaal na drie overwinningen. Gelukkig tonen beide teams tekenen van herstel. Zundert won de laatste 2 duels met overtuigende doelcijfers 8-2, terwijl Clinge voor de winterbreak van Philippine met 3-1 won. En afgelopen weekend zelfs met 3-0 te sterk was voor koploper HVV’24. Wie gaat er een goed vervolg geven aan dit resultaat?

Bij Clinge is het dus alles-of-niets. 5 overwinningen en 3 nederlagen. Dat klinkt spectaculair. Toch ligt dit iets genuanceerder, met een doelsaldo van 14-11 zijn de uitslagen niet spectaculair. Het scoort niet bijster veel, maar krijgt ook weinig doelpunten tegen. Zeker als we inzoomen en twee nederlagen met in totaal 8 tegentreffers ontdekken. Groen Wit (2-5) en Victoria’03 (3-0), maakten samen bijna alle tegentreffers.

Clinge verraste al tweemaal op vreemde boden met een 0-2 overwinning, dus Zundert kan zich opmaken voor een lastig middagje. Clinge is een stugge ploeg, die weinig weggeeft en zelf ook gevaarlijk kan worden. We hebben weinig historie tegen deze ploeg, die over het algemeen in de vierde klasse uitkwam, met een paar uitschieters richting de derde klasse. Zo maakte het ook gebruik van het promotierecht nadat het in de afgebroken Corona competitie ongeslagen op kop stond. Vorig jaar ging het met drie overwinningen uit evenveel wedstrijden goed van start.

Zundert leek de laatste weken voor de winterstop de weg omhoog te hebben gevonden. De oefencampagne voor de tweede seizoenshelft verliep niet optimaal. De geplande oefenwedstrijden gingen door een onbespeelbaar veld en Corona besmetting bij de tegenstander niet door. Bij een andere oefenwedstrijd kwam de tegenstander niet met het basiselftal. Hierdoor is nog geen goed beeld op te maken van de sterkte van Zundert op dit moment.

Clinge speelt donderdagavond 17 februari nog een inhaalwedstrijd tegen Sprundel. Of dit een voor- of nadeel is voor Zundert zal nog moeten blijken. Er zijn nog drie midweekse wedstrijden waardoor de stand er intussen anders uit kan zien. Hopelijk kan Zundert met de steun van het publiek het jubileum jaar goed van start gaan. HUP ZUNDERT!

Let op Zundert – Philippine van 27 februari is omgezet in een uitwedstrijd op donderdag 24 februari. Later spelen we ook nog thuis tegen deze tegenstander.