Vooruitblik op zondag

donderdag 3 maart 2022, 18:00

Daar gaan we weer!

Vooruitblik op Victoria’03 1 – Zundert 1 aftrap 14.00 uur in Oudenbosch.

Opnieuw een voorbeschouwing van een wedstrijd. Opnieuw op zoek naar een synoniem “aanhaken of afhaken”. Eerlijk gezegd ze zijn wel zo’n beetje op. Toch blijft Zundert er een beetje tussen hangen. Dus laten we maar eens een ander voetbalcliché van stal halen. Zundert moet het wedstrijd voor wedstrijd gaan benaderen en dan maar kijken waar het over een week of 5-6 staat. Want de kansen keren steeds in deze competitie.

Victoria’03 is de club in vorm. De laatste vijf duels werden allemaal in winst omgezet. De ploeg uit Oudenbosch is daarom nu de nummer twee van de ranglijst. Relatief weinig tegentreffer en zelf makkelijk scoren is een effectief recept voor deze opmars. 14 doelpunten voor en maar 5 tegen waren de sleutelingrediënten voor dit succes.

Victoria’03 is nog niet een echte “traditionsverein” zouden de oosterburen zeggen. v.v. Oudenbosch en VES smolten na de eeuwwisseling samen tot Victoria’03. In 2003 inderdaad. Hierdoor staat en nu een mooie vereniging, die na een aarzelende opstartfase in de 4e en 5e klasse, nu al jaren een geduchte spelers in de derde klasse is. Het sportpark Albano doet nog wat klinisch aan, maar hier zal met de tijd de sfeer ook wel komen. Zo iets moet groeien.

Het is dan ook niet verrassend dat Victoria’03 nu fier aan kop staat in de tweede periode met 9 uit 3. Overigens staat ons eigen Zundert hier met 4 uit 2 ook nog steeds prima in de kop van de periodestand.

Tja, ons eigen v.v. Zundert. Het spel is nog niet zo slecht, maar de doelpunten vallen moeilijk. Want als we het zelfs van onze doelman moeten hebben voor doelpunten, dan is er iets mis. Gelukkig krijgen we er ook weinig tegen. Thomas van Nederkassel die vorige week met een treffer een punt redde bij Philippine is met 11 tegentreffers ook nog steeds de minst gepasseerde keeper uit de competitie.

Zundert krijgt dus weinig treffers te incasseren, maar deze doelpunten doen zich wel hard voelen in de punten. Omdat Zundert moeizaam scoort, kosten deze vaak 2 of 3 punten. Met vier gelijke spelen is Zundert dan ook kampioen van de remises. En hier heb je weinig aan.

Laten we hopen dat Zundert dat het in Oudenbosch anders verloopt. Zundert moet vooral oppassen dat het niet weer op achterstand komt. Het is sterk in de omschakeling, maar heeft meer moeite om kansen te creëren én deze ook  nog in doelpunten om te zetten.

De wedstrijd begint al om 14.00 uur in Oudenbosch, dus zorg dat u op tijd binnen bent op sportpark Albano aan de Albanoweg 1 in Oudenbosch. Wie heeft het carnaval het beste verteerd? Met drie punten, kunnen we weer een beetje naar boven kijken in zowel de algehele ranglijst als in de periodestand. HUP ZUNDERT!