VR1 wint subtopper

woensdag 6 november 2019, 20:00

De nummers 4 en 5, DIA en Zundert troffen elkaar zondag in Teteringen. DIA was voor Zundert een grote onbekende, maar de uitslagen leerde dat er een pittige wedstrijd in het verschiet lag. Direct scherp en fel beginnen was de opdracht om zo lang mogelijk zicht te houden op een goede uitslag. DIA bleek over een sportieve en goed voetballende ploeg te beschikken. Ondanks dat de Zundertse dames de opdracht goed mee naar het veld namen waren het de gastvrouwen die het eerste kwartier de dienst uitmaakten. Moesten de roodzwarten weer even aan elkaar wennen? Er stonden immers weer zeven andere gezichten op het wedstrijdformulier dan de week ervoor. In ieder geval kreeg Zundert langzaamaan meer grip op de tegenstander en er ontspon zich een leuk duel met kansen voor beide ploegen. De Zundertse sluitpost moest enkele keren handelend optreden, maar ook Zundert testte de Teteringse sluitpost een aantal maal. Een prima actie en voorzet van de steeds beter spelende en bijna jarige linksbuiten had een beter lot verdiend. Een handsbal binnen de zestien van DIA werd door de goed fluitende scheidsrechter, conform de nieuwe regels, niet gehonoreerd. Bij een tweede hand aanraking in hetzelfde strafschopgebied kon de scheidsrechter niet om een sanctie heen. De strafschop werd door de jongste roodzwarte speelster feilloos binnen geschoten. DIA liet zich niet van de wijs brengen en voerde de druk op. Zundert raakte in paniek, hield de bal niet in de ploeg en moest alle zeilen bijzetten om een tegentreffer te voorkomen. Een paar knappe reflexen van de keepster en enkele goede interventies van de laatste vrouw zorgden ervoor dat de rust met een voorsprong werd bereikt.

Aan het begin van de tweede helft waren beide ploegen gelijkwaardig. Al vroeg kon Zundert weer juichen. Een verdekt schot vanaf de zestien bleek voor de Teteringse doelvrouw te machtig. DIA gaf zich echter nog niet gewonnen en schakelde een tempo hoger. Zundert wisselde om het evenwicht te herstellen, maar kon niet voorkomen dat DIA de aansluitingstreffer maakte. DIA voelde dat er meer in zat en Zundert leek in een lastig parket te komen. De Teteringse dames drongen aan, kregen enkele kansen, maar met een snelle doeltreffende reactie van Zundert en de derde goal van Zundert's aanvallende middenveldster verdween het geloof bij DIA. De geelzwarte dames probeerden het nog wel, maar de overtuiging was weg. Zundert verdedigde onder aanvoering van een uitmuntende laatste vrouw haar voorsprong met verve, liet zien dat er met strijd en inzet veel te winnen is en voegde weer een driepunter toe aan het totaal.

Het is DIA, Duc in Altum, voor de roodzwarte dames. Door het verlies van Sprundel VR2 schuift VR1 op naar de 3e plaats en speelt het komende zondag op het 'altijd gezellige' De Blauwe Kei de topper tegen Baronie VR4 dat met een wedstrijd minder en 3 punten meer op de 2e plaats staat.