VR2 verliest in laatste minuut

donderdag 15 oktober 2020, 20:00

Het eerste punt van het seizoen was bijna binnen. Met nog 49 seconden officiële speeltijd op de klok en een doeltrap te nemen voor rood en zwart leek een verdiende puntendeling een feit. Toch lukte het Chaam nog om de winnende te maken en stuurde het de Zundertse dames zwaar teleurgesteld naar huis. 2-1

De warming-up op sportpark Groot-heivelt gaf weinig vertrouwen voor de wedstrijd. Het was zeker gezellig, maar druk kletsend werd er wat tegen een bal geschoten. Te hard, te zacht of totaal uit de richting. Met wat verbale correcties werd toch langzaam de focus naar de wedstrijd verlegd. Hoe anders was de start van de wedstrijd! Net als een week eerder stond er een team dat direct druk zette op de tegenstander en de wil had om duels te winnen. Daarbij werd er ook nog eens goed van achteruit opgebouwd. Met name de enigszins gespannen rechtsback, die weer centraal in de verdediging was geposteerd, speelde een prima partij door voortdurend een voetballende oplossing te zoeken. Ook het middenveld en de voorhoede waren aanspeelbaar waardoor Zundert een veldoverwicht opbouwde en een goeie pot voetbal op de mat legde. De eerste kansen waren dan ook voor Zundert. Eerst werd één op één met de Chaamse goalie de bal net naast gegleden en even later ging het leder net voorlangs. Net als vorige week was het echter ook nu weer de tegenstander die als eerste doel trof. Chaam kreeg een vrije trap op 20 meter van het doel. De weer prima keepende Zundertse doelvrouw ranselde de bal nog uit het doel, maar de rebound was een prooi voor een alerte Chaamse aanvalster. De Zundertse dames lieten de koppies echter niet hangen, beseften dat ze beter voetbalden en brachten de stand 10 minuten voor rust weer in evenwicht. De ene spits stuurde de andere spits de ruimte in. Oog in oog met de keepster faalde zij niet en voegde nog een prima doelpuntje toe aan haar voetbalcarrière.

De tweede helft beschikte Chaam over een extra aanvallende versterking. De ingebrachte speelster zorgde direct voor gevaar en bracht de Zundertse verdediging even in verwarring. Haar acties troffen echter geen doel. Chaam werd sterker en bleek in deze fase ook net iets slimmer te zijn. Zunderts verdedigende middenvelder liet zich enkele keren wegtrekken uit het centrum waardoor Zundert de grip op de wedstrijd verloor. Chaam drong steeds meer aan en Zundert werd in de counterrol gedwongen. Ondanks de druk probeerde Zundert, als het kon, op te bouwen. Het leidde tot een handvol kansrijke counters. Met name de rechterspits werd aan het werk gezet. De keepster, een net iets te harde bal of een corrigerende verdedigster belette echter dat Zundert opnieuw kon juichen. Aan de andere kant had Zundert geluk dat een schot buiten bereik van de keepster op de paal werd gemikt. Zo sleepte de wedstrijd zich naar het einde en was Zundert VR2 slechts enkele seconden verwijderd van het eerste verdiende competitie-punt tot ..... een ongelukkig moment Chaam alsnog de winst bracht. Zonde! Maar, door op deze manier, druk zettend en opbouwend, te blijven voetballen gaan de punten komen!