Vrouwen 1 goed uit de startblokken

woensdag 29 september 2021, 21:40

In de zomermaanden was er lang onzekerheid of de damesafdeling van onze club met 1 of 2 teams aan het seizoen zou beginnen. Jammer genoeg kon het besluit niet anders zijn dan het formeren van één team omdat er, simpelweg, voor twee teams te weinig fitte speelsters waren. Uiteindelijk staat er een gemotiveerde en talentvolle damesselectie die dit seizoen naast de competitie op zondag ook deelneemt aan de door de KNVB georganiseerde 7x7 toernooien op vrijdagavond.

Het bekeravontuur eindigden voor de dames met een tweede plaats in de poule. De eerste wedstrijd tegen vierdeklasser VVR duurde 20 minuten te lang, anders had een vervolg in de knock-outfase er zeker ingezeten. Zundert nam brutaal de leiding en liet lang zien meer dan gelijkwaardig aan de tegenstander te zijn. Waar het wachten leek op een 2e Zundertse treffer stond het plots, in de 67e minuut, 1-1. VVR rook bloed en liep in de laatste 20 minuten, zeer geflatteerd uit naar 1-5. Zundert won vervolgens met 2-4 en 2-15 van mede vijfdeklassers Gesta en Right 'Oh. VVR maakte echter geen misstappen en bekert als winnaar van de poulefase verder.

Zondag jl. was daar de eerste competitie-wedstrijd. De Zundertse dames trokken de goede lijn uit de beker door en wisten in Noordhoek met 2-5 te winnen. Zundert nam een 0-2 voorsprong, maar Noordhoek kwam vlak na rust terug tot 2-2. Zundert herstelde zich echter knap en wist met nog 3 treffers de eerste 3 competitiepunten aan de zegekar te binden. Zijn dit de eerste punten voor diens platte broertje?

De doelstelling voor dit seizoen is helder: Tot het einde mee blijven doen om het kampioenschap met als ultieme doel de PLATTE KAR!

Ondertussen is ook de eerste ronde in het 7x7 toernooi gepeeld. In Lewedorp kwamen de dames er achter dat 7x7 in competitievorm toch om tactisch vernuft vraagt. Tegen een verdedigend en counterend Luctor/DWO '15/Apollo '69 werd onverdiend met 2-0 verloren. Het Zundertse zevental had aan een korte leerschool voldoende en wist vervolgens met 2-2 gelijk te spelen tegen schijf en won met 0-7 van HKW '21 en 1-0 van Lewedorpse Boys. Na deze eerste speelronde staat Zundert op een keurige 2e plaats. Vrijdagavond 15 oktober is Schijf gastvrouw in de tweede ronde