Wat er niet aankomt, hoeft er ook niet af

donderdag 30 april 2020, 11:00

Uit de school klappen met de hand op de knip

Nu we weer mogen gaan trainen kunnen de kilootjes die er van het thuiszitten aangekomen zijn, snel weer af. Op een ander vlak redeneren we: “wat er niet aankomt, hoeft er ook niet af!”

Het is fijn om weer over trainingen en voetbal activiteiten te kunnen berichten. Toch wil ik hier vandaag even uit de school klappen over een ander onderwerp.  Ze zullen het me niet in dank af nemen, toch wil ik even aandacht vragen voor de heren van het dagelijks bestuur, voorzitter Sacha Gommers, maar zeker ook penningmeester Frank van Loon en secretaris Dick Havermans. Zij zijn de afgelopen weken drukker dan ooit geweest om zaken te regelen. Abonnementen stop te zetten, subsidieregelingen aan te vragen, overleg met de meedenkende gemeente Zundert, kosten te verlagen etc..

Dit om de begroting over het seizoen 2019-2020 sluitend te houden. Het is nog vroeg om te juichen, maar er zijn goede resultaten behaald, waardoor de reserves waarschijnlijk niet aangesproken moeten worden. Ook hier lijkt de combinatie rood en zwart positief uit te vallen. Natuurlijk de gemiste kantineopbrengsten en opbrengsten uit de wedstrijd Zundertse selectie - NAC Breda zullen we zeker voelen.

Gelukkig lijkt dit met deze inspanningen in combinatie met de trouw van de sponsoren en leden ook weer goed komen. Er lijken weinig leden met een niet afgemaakt seizoen te willen stoppen. Sterker nog er komen weer nieuwe aanmeldingen binnen. Ook hebben de meeste sponsoren aangegeven ons te blijven steunen. Hiermee lijkt het seizoen 2019-2020 buiten het gemis aan voetbal en activiteiten op andere belangrijke fronten wel succesvol te eindigen. Wat echt een topprestatie zou zijn! Hulde voor de inspanningen van deze heren die normaal de spotlights niet zoeken.