We mogen weer (een beetje).

zondag 26 april 2020, 11:45

We mogen weer (een beetje).

v.v. Zundert start met trainen en nodigt alle jeugd uit Zundert uit om mee te doen.

Hė, hė! Eindelijk kan het weer eens over voetbal gaan.

Er zijn weer mogelijkheden om voorzichtig te sporten na de uitspraken van premi er Rutte op dinsdag 21 april. De gemeente Zundert steunt onze initiatieven, mits we dit veilig vormgeven. We vragen dan ook discipline in het opvolgen van de instructies, zodat onze vrijwilligers op een veilige manier de taken voor de jeugd kunnen begeleiden.

We gaan dus vanaf woensdag 29 april weer trainen met de jeugdelftallen. Niet alleen onze leden zijn welkom, maar ook kinderen die nog niet op voetbal zitten en het een keer willen proberen. Voor onze leden rekenen we op deelname aan de trainingen, anders afmelden op de gebruikelijke wijze. Voor niet leden, graag een mailtje vooraf naar: ludwig@vvzundert.nl  en of via onderstaande link naar Sjors sportief zodat wij klaar zijn om uw zoon of dochter op te vangen. Geef hierin de naam, leeftijd en een telefoonnummer van een van de ouders door. Wij nemen daarna zo snel mogelijk contact met u op.

Ook gaan we zaterdagochtend 9 mei een extra voetbalactiviteit organiseren in plaats van de wedstrijden die we normaal op zaterdag spelen. Ook niet leden zijn hierbij weer welkom. Dit zal een activiteit zijn voor de jeugd onder de 11.

Met de jeugd O11 en jonger kunnen we volgens de richtlijnen van het RIVM volledig trainen, voor de jeugd boven deze categorie trainen we aangepast met anderhalve meter onderlinge afstand. De oefenstof zal er dan ook anders dan normaal uitzien. Maar wel lekker om je energie kwijt te kunnen!

De afspraken:

1.      We komen op het afgesproken tijdstip, maximaal 5 minuten eerder. Dit om veel onnodige contacten met teams die nog aan het trainen zijn te vermijden;

2.      Bij hoestklachten, keelklachten of koorts blijven we thuis;

3.      Als een van de huisgenoten Corona of verschijnselen van Corona heeft, blijven we ook thuis;

4.      De kinderen die gebracht worden, kunnen worden afgezet op het parkeerterrein, hier zullen zij opgevangen worden door leden van de organisatie; Hier kunt u, uw zoon of dochter ook ophalen;

5.      Bij het afzetten en ophalen houden we anderhalve meter afstand van elkaar;

6.      Er komt maar 1 ouder of begeleider per kind om deze af te zetten en op te halen;

7.      We gaan na de training onder begeleiding van de trainers direct naar het verzamelpunt. Het verzamelpunt is voor de kleedlokalen direct bij de entree van het sportpark voor de jongste jeugd en voor de kantine bij de oudere jeugd;

8.      Degene boven de 12 jaar die komen trainen houden ook anderhalve meter afstand van elkaar;

9.      Voor degene die met de fiets komen; omdat bovengenoemde plaats, de verzamelplaats voor teams is, stallen we de fietsen op de ruimte achter de kantine;

10.   We komen in ons voetbaltenue en douchen thuis, de kleedlokalen en kantine blijven gesloten;

11.   Neem eventueel een eigen bidon mee mocht je tijdens de training willen drinken;

12.   Heb je een eigen bal, neem deze dan mee naar de training, vergeet niet je naam erop te zetten;

13.   De trainers zullen opgesteld staan op de verzamelplaats om de kinderen op te vangen en af te leveren;

14.   Voordat we gaan trainen geeft de trainer een dosis desinfecterende handgel aan alle deelnemers en zichzelf;

15.   Ouders mogen niet langs de lijn naar de trainingen komen kijken;

16.   Voor de jeugd die op de fiets komt, fiets zoveel mogelijk alleen en bewaar ook hier anderhalve meter afstand.

17.   Tijdens de trainingsavonden zullen leden van de jeugdcommissie en/of het bestuur als Corona veiligheidscoördinator optreden en bijsturen waar nodig.

Wij vragen u echt om bovenstaande zaken goed door te nemen en deze te respecteren. Wij vertrouwen er dan ook op dat we op deze wijze op een verantwoorde en veilige wijze, veel plezier kunnen maken met voetballen. Bovenstaande zaken zullen we ook intern kritisch evalueren en waar nodig aanscherpen.

Wij hopen dat jullie er veel zin hebben, we beseffen dat het trainen anders zal zijn en reken erop dat jullie de instructies goed opvolgen. Bedenk dus goed of je op deze manier wil trainen, kom alleen als je er zin in hebt!  Jullie leiders en trainers zullen misschien nog aanvullende afspraken met jullie delen.

Een uitzondering hebben gemaakt voor maandag 4 mei. Tijdens dodenherdenking stoppen we uit respect om 19.30 uur met trainen. Concreet betekent dit geen training voor JO15-1, JO15-2 en JO19-2.

Omdat deze situatie ook voor ons nieuw is, kunnen er nog wijzigingen worden doorgevoerd. Deze zullen aangepast worden in dit bericht. Dus raadpleeg deze link voor de meest actuele stand van zaken.

Met vriendelijke groet, bestuur v.v. Zundert.

Opgeven via Sjors SportiefTrainingschema in Corona tijd