Week van de scheidsrechters.

maandag 10 oktober 2022, 18:00

Week van de scheidsrechters.

Afgelopen 2 weekenden stonden de scheidsrechters in de schijnwerpers. De week van de scheidsrechter stond weer op het programma. Terecht dat er extra aandacht is voor deze groep die onmisbaar is voor het voetbal.

Een groep die ondergewaardeerd is en veel te veel over zich heen krijgt. Iedereen is hier schuldig aan. Voetballers, toeschouwers, praatprogramma’s, trainers en (sociale) media. Mede hierdoor is er een groeiend tekort aan scheidsrechters.

We willen hier daarom ook een beroep doen aan al onze leden, supporters, ouders en vrijwilligers. Kom het zelf eens proberen. Kom eens een wedstrijdje bij onze jeugd fluiten. Er zijn landelijk ieder weekend zo’n 32.000 wedstrijden, maar helaas niet zoveel arbiters.

Bij v.v. Zundert lukt het ons nog steeds aardig, maar toch is de spoeling te dun en is het bij vakanties of blessures enorm puzzelen.  En dan is v.v. Zundert nog één van de ARAG FairPlay gecertificeerde verenigingen. Van de bijna 3.000 voetbalverenigingen die Nederland rijk is, zijn er ruim 90 met dit certificaat. In Berkel-Enschot en Papendrecht spelen de dichtstbijzijnde clubs met deze status. Hier zijn we trots op.

In deze link https://www.arag.nl/over-arag/knvb/fairplay-certificering/ mee informatie hierover.  Onder leiding van Stefan Lammerse  ( stepas@home.nl of 06-43478444) wordt het niveau op peil gehouden en worden regelmatig cursussen en trainingen gegeven. Neem gerust contact met hem op voor meer informatie. Laatst is ook weer een workshop vlaggen georganiseerd.

Daarom een paar zaken op een rijtje.

1.      Wij zijn blij met al onze (club) scheidsrechters;

2.      Ga zowel als spelers, trainers als supporters op een respectvolle wijze met deze vrijwilligers om

3.      En meld je vooral aan om ook eens te proeven aan het fluiten.

4.      Wij faciliteren in opleidingen en materialen.

Bedankt en hopelijk heeft het gebakje lekker gesmaakt!