Zaalvoetballen voor de jeugd

zondag 29 december 2019, 9:00

Jeugd v.v. Zundert vermaakt zich tijdens Dré Franken zaalvoetbaltoernooi

De kerstcalorieën krijgen geen tijd om zich te nestelen bij de jeugdspelers van v.v. Zundert. Op derde kerstdag ofwel vrijdag 27 december deden ruim 120 kinderen mee aan het Dré Franken zaalvoetbaltoernooi.

In een eerder bericht hebben we u geïnformeerd over het vernoemen van deze jeugdactiviteit naar Dré Franken. Heeft u dit gemist check onze website voor een verslag van deze gebeurtenis en het foto album. Uiteindelijk is de basis van onze vereniging voetbal en ook bij deze activiteit stond het voetballen centraal. Hierbij een kort verslag van deze dag.

Oplopend qua leeftijd mochten al onze jeugdspelers en jeugdspeelsters zich uitleven in de zaal. Dat deze ondergrond voor sommigen wat onwennig was, gaf niets. Het plezier was er niet minder om. De vaardigheden liepen soms behoorlijk uiteen. Slidings en fysiek contact was niet toegestaan.

De teams werden op basis van loting bepaald. Mooi om te zien, hoe dit onderling goed geregeld werd. Door de akoestiek van de zaal galmden de “oehs” en “aahs” vaak hard door de zaal als er weer eens een panna gegeven werd. Het blijft natuurlijk een sport, waardoor er op het scherpst van de strijd geknokt werd voor de punten. Dit constant in een sportieve sfeer, waardoor de vrijwillige scheidsrechters het makkelijk hadden. Uiteindelijk kwam er bij elke leeftijdscategorie een winnaar bovendrijven. Voor de statistieken hier de winnaars:

Mini’s, JO07, JO08 en JO09 (2e prijs voor Jordy en Naud en de 1e prijs voor Femke en Thijs)

JO10, JO11 en MO11 (2e prijs voor Vigo en Elke en de 1e prijs voor Raff en Ruben)

MO15, MO17 (2e prijs voor Lotte Bastiaenen en Sarah de Vries en de 1e prijs voor Indy Boomaerts)

JO13, JO15 (gewonnen door team 2 met Quinten, Bram, Luan, Mikai, Tieme en Job)

JO17 en JO19 (1e prijs voor Thijn en Lars)

Tussen de wedstrijden door werd de spelers getrakteerd op ranja en snoepjes. En na afloop stond er voor alle deelnemers nog ranja en friet klaar met dank aan sportcafé de Cup. En natuurlijk een bedankje voor de leden van de activiteitencommissie, scheidsrechters en andere vrijwilligers, die ook deze leuke dag weer tot een succes hebben gemaakt.

Fotoalbum