Zesde gelijke spel Zundert 1

maandag 25 april 2022, 9:00

Zesde gelijkspel voor v.v. Zundert

Zundert heeft met drie nederlagen het minst vaak verloren van deze competitie, toch dreigt het seizoen als een nachtkaars uit te doven. De vele gelijke spelen zorgen voor een achterstand van negen punten op koploper Victoria’03. En na het gelijke spel tegen Philippine lijkt de derde periode ook niet haalbaar.

De wedstrijd tegen het Getafe van de derde klasse was er een zoals vooraf te verwachten was. Beide ploegen probeerden in de huisstijl tot een goed resultaat te komen. Zundert zocht de combinatie en Philippine speelde gegroepeerd en gedisciplineerd. En kwam er bij vlagen over de vleugels snel en gevaarlijk uit.

Het duurde bijna een half uur voor de eerste echte kans te bewonderen was. Mike brak door over de rechtervleugel en gaf de bal laag voor. De attent meegelopen Tim kon de bal van dichtbij net niet het beslissende tikje geven. Niet veel later was Tjeu wel succesvol. Vanaf diezelfde rechtervleugel schoot hij de bal verrassend en onhoudbaar achter de doelman bij de tweede paal. 1-0.

Philippine antwoorde gelijk met een botsende schot van afstand, dat net corner getikt kon worden door Thomas. Toch werd het nog voor rust gelijk. Na balverlies in de defensie brak Philippine er razendsnel uit. Thomas kwam uit, maar kon de aanvaller alleen via een overtreding stuiten, penalty en een gele kaart. De strafschop werd verzilverd, 1-1. Dat was ook de ruststand.

Na rust ging het rap. Nog in de eerste minuut nam Philippine de leiding. Uit een ingooi combineerde de ploeg handig in het strafschop gebied, waarna een aanvaller uit de draai schitterend raak schoot. Nu was het Zundert dat snel reageerde. Een aanval over rechts werd door de altijd scherpe Lars beheerst afgewerkt, 2-2. Zundert ging op zoek naar de overwinning, toch was Philippine de gevaarlijkste ploeg. Met snelle uitbraken en scherpe indraaiende vrije trappen was het levensgevaarlijk. Thomas moest bij een van deze vrije trappen zich weer tot het uiterste strekken om een tegentreffer te voorkomen. Rob en Fabian waren intussen in de ploeg voor Karim en Tjeu.

Net toen Zundert weer wat meer grip leek te krijgen, kwam het met 10 man te staan. Wim corrigeerde iets wat ongelukkig een fout en raakte daarbij z’n tegenstander. Hij moest met rood het veld verlaten. Toch was de grootste kans voor de ploeg in ondertal. Na een vrije trap bleef de bal wat hangen in de zestien om voor de voeten van Lars te eindigen. Zijn poging was te gehaast en verdween naast het doel. Vlak daarna werd naast de stand ook de veldbezetting gelijk getrokken, nadat een speler van Philippine van het veld gezonden werd. De overtreding op Tim die op snelheid uit dacht te breken, werd met rood bestraft.

Vervolgens zocht Zundert nog wel naar de overwinning, maar van een goed en gevaarlijk slofoffensief was geen sprake. Op een wat rommelige manier liep de wedstrijd naar het einde. 2-2, weer een punt waar Zundert eigenlijk niets mee op schiet. Het seizoen lijkt zo naar een einde te hobbelen, maar toch is het raadzaam om te proberen zo hoog mogelijk te eindigen. Wellicht is een derde plaats ook voldoende voor de nacompetitie. De volgende weken weer twee thuiswedstrijden. Zondag 1 mei tegen DSE en donderdag 5 mei tegen VVR.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Sebastiaan van Hassel, Thomas Kerstens, Roy Jacobs, Menno Schrauwen, Tjeu van der Heijden (W: Fabian Nelemans), Wim Kas, Lars van Elsacker, Tim Goethals, Karim Vriends (W: Rob Gommers) en Mike Daemen.

Wissels: Joep Jacobs, Rob Gommers, Jacco de Bil, Olivier van Hassel en Fabian Nelemans