Zundert 1 - Schijf 1

donderdag 30 januari 2020, 12:00

Een week na het echec in Terneuzen staat Zundert zondag weer voor de volgende opgave. Buurman Schijf, dat zich in de eerste speelronde met 2-1 sterker toonde dan de roodzwarten is de tegenstander.

Met 17 punten uit 13 wedstrijden draait de Schijfse ploeg prima mee in de grote middenmoot. Vorig seizoen, het debuutjaar in de 3e klasse, werd afgesloten met een elfde plaats. Schijf wist toen zeven keer te zegevieren. Nu, precies halverwege de competitie staat het aantal overwinningen al op vijf. Schijf heeft een degelijke ploeg die bijna elke week een ander resultaat boekt en dan ook met regelmaat punten pakt. Alleen begin november, in speelronde 7 en 8 wisten de geelroden tweemaal achter elkaar te winnen. DSE (2-0) en Steen (1-3) werden verslagen. Ook de laatste twee wedstrijden kenden eenzelfde resultaat. De laatste wedstrijd voor de winterstop ging met 3-0 verloren bij Steenbergen. vorige week bij de hervatting van de competitie werd opnieuw verloren. VVR toonde zich op "De Zoek"met 1-2 de sterkste. Verder valt op dat Schijf niet valt te betrappen op een rare of grote uitslag. In deze voetbaljaargang werden in een wedstrijd van Schijf nooit meer dan drie doelpunten geïncasseerd of gescoord. Schijf zal zondag opnieuw voor een goed resultaat gaan en zal bij winst Zundert voorbij streven.

Zundert keerde vorige week opnieuw, voor de derde keer, met een kater terug uit Zeeland. In Hulst kwam HVV '24 in de slotfase terug tot 2-2. In Philippine bleek het te moeilijk, ondanks vele kansen, als winnaar van het veld te stappen (1-0). In Terneuzen gooide een vroege tegentreffer en een rode kaart roet in het Zundertse eten. Terneuzen profiteerde optimaal en stuurde Zundert met een 6-0 nederlaag terug de bus in. Een groot contrast met de week ervoor toen MOC '17 op een 7-1 nederlaag werd getrakteerd. Ook het opgebouwde doelsaldo werd in een klap om zeep geholpen.

Maar niet getreurd! In deze competitie, waar iedereen van elkaar kan winnen, is alles mogelijk. Om te beginnen zondag waarin Zundert de kans krijgt zich te revancheren van vorige week en de openingswedstrijd in Schijf. Rood en zwart succes!