Zundert 1 - Steenbergen 1

donderdag 13 februari 2020, 12:00

Januari en februari blijven kwakkelmaanden in het amateurvoetbal. Waar vroeger koning winter een streep zette door geplande wedstrijden is het nu storm en regen dat voor onbespeelbare velden zorgt. Met name de Zundertse velden veranderen bij regen in een drassige en zompige grasmat en maken dat rood en zwart al twee wedstrijden achter loopt op de meeste ploegen in de derde klasse A. Zijn de weergoden Zundert zondag goed gezind dan treft het op De Wildert het steeds beter spelende Steenbergen.

In de heenwedstrijd bleef een veel sterker Zundert steken op 0-0. Steenbergen verdedigde goed en wist zo, weliswaar moeizaam volgens het Steenbergse verslag, een punt op sportpark Seringenlaan te houden. De fusieclub van Dia en W.V.S. (Wapen Van Steenbergen) kende een slechte start van deze voetbaljaargang. Van de eerste tien wedstrijden werden er twee gewonnen, drie gelijkgespeeld en vijf verloren. Het bracht het Steenbergse totaal op negen punten. Daarna ging het draaien bij de blauw-witten. Er werden nog vier wedstrijden gespeeld, twee voor en twee na de winterstop. Uit deze vier duels haalde de Steenbergse ploeg eveneens negen punten. MOC '17 (1-4), Schijf (3-0) en Hoeven (5-0) werden met ruime cijfers verslagen. In Roosendaal leek de wedstrijd tegen nummer twee RBC uit te draaien op een brilstand. Het was echter RBC dat in extra tijd alsnog de winst naar zich toe trok. Door deze resultaten werkte Steenbergen zich op naar een achtste plaats en staat het nu slechts één punt onder Zundert. Zondag zal blijken of de algehele afgelasting het ritme van de Steenbergenaren heeft verstoord.

Zundert kan in ieder geval haar borst nat maken. De roodzwarte ploeg ontbeert wedstrijdritme. Al vijf keer werd een wedstrijd afgelast. Vier keer zorgde de regen dat een thuiswedstrijd niet doorging. Vorige week was het storm Ciara die het hele Nederlandse voetbalprogramma plat legde. Zundert speelde na de winterstop twee wedstrijden, scoorde zeven keer en kreeg ook zeven treffers tegen. De 6-0 nederlaag op 26 januari in Terneuzen heeft de rood-zwarte ploeg nog niet recht kunnen zetten. Nu drie weken later krijgt Zundert de kans ......... Rood en zwart succes!