Zundert 35+ 7x7 weer kampioen

zaterdag 13 mei 2023, 16:00

V.V. Zundert 35+ 7x7 weer kampioen.

Net als in de najaarscompetitie kwam v.v. Zundert 35+ 7x7 ook in de voorjaarsreeks als kampioen uit de bus. Het was een zwaarbevochten titel deze keer, maar de ervaren karakterboys flikten het andermaal. Chapeau!

Na de geweldige wedstrijd tussen de Oud Kampioenen en de Zundert Stars tijdens het afgelopen jubileum werd besloten om verder te gaan met een 35+ 7x7 team op vrijdagavond. Zo gezegd, zo gedaan. Onder het mom van “het net zo iets als de mid-zomeravond bij Jantje Bras” werd er in no-time een selectie van 18 spelers samengesteld. Die bleken overigens hard nodig.

Maar naast de gezellige sfeer van de midzomeravond competitie, was het zomerse gedeelte ver weg tijdens de wedstrijden van dit team. Sterker nog Buienradar maakt overuren als de 35+-ers van v.v. Zundert in actie moesten komen. Slagregen, vrieskou, onweer en zelfs twee afgelastte toernooiavonden moesten de mannen trotseren. En ondanks een groot percentage “mooi-weer voetballers” kon dit de pret en prestaties niet drukken.

De eerste ronde bij VVR in Rijsbergen werd afgelast. Zodat deze campagne voor de mannen begon in Hoeven. Op het kunstgras met snijdende slagregens die de gezichten geselden startte Zundert met een 1-2 overwinning tegen de thuisclub. Vervolgens werd een nederlaag tegen VVR ingeleid door een curieuze breedtepass die binnenkantpaal het eigen doel in vloog. De laatste wedstrijd tegen Groen Wit werd met een remise afgesloten. Zodat er sprake was van een valse start van de regerend kampioen.

In de tweede ronde, betraden de mannen het veld, maar niet voordat ze hadden gewacht totdat de overtrekkende onweersbui Princenhage gepasseerd was. Zundert schoot met een 1-6 overwinning tegen thuisploeg Groen Wit als een raket uit de startblokken. De 0-2 overwinning op Hoeven was degelijk en met het 0-0 gelijke spel tegen VVR mocht Zundert niet klagen. Door verrassende andere onderlinge uitslagen, stond Zundert met nog 1 ronde op het programma slechts 2 punten achter koploper VVR.

Gisteren in de derde ronde startte Zundert op eigen veld tegen VVR. VVR was niet op volle oorlogssterkte. Zundert profiteerde hier met een 4-1 overwinning maximaal van. Het spel was overigens bij vlagen prima en de doelpunten om je vingers bij af te likken. Tijdens de volgende wedstrijd tegen Groen Wit leek Zundert zowaar besmet door kampioenskoorts. Het liep niet zo goed, terwijl Groen Wit met een sterke afvaardiging naar Zundert was afgereisd. Met 1-0 werden wel keurig de 3 punten aan het totaal toegevoegd.

Zundert had nu 3 punten voorsprong en een veel beter doelsaldo. Het kon eigenlijk niet mis. Toch wilde het winnend het toernooi afsluiten. Dit lukte niet. Net als in de najaarsreeks kon Zundert niet minder winnen, na het binnenhalen van het kampioenschap. Hoeven won met 1-0. Dit bleek voor Zundert voldoende om de titel te prolongeren. Daarom van harte gefeliciteerd met het tweede kampioenschap in 1 seizoen. Zover we op de redactie terug hebben kunnen vinden, een primeur in het senioren voetbal bij v.v. Zundert.

Na afloop werd het seizoen nog grondig geëvalueerd, waardoor de vrijdag 35+ 7x7 met gemak de zaterdag haalde. Met dank aan de goede zorgen van de kantinecommissie, de scheidsrechters en de coördinator die deze avond mede tot een succes maakten.

Tijdens de evaluatie zijn tal van namen de revue gepasseerd als potentiële versterking voor dit team volgend jaar. Denk je dat jouw naam genoemd is meld je dan via eduard@vvzundert.nl of neem met een van onze spelers contact op. Wacht niet tot ze jou bellen, maar trek zelf de stoute (voetbal)schoenen aan. En Tag vooral degene die hiervoor in aanmerking komen onder die bericht.