Zundert beslist wedstrijd in kwartier na rust

zondag 21 november 2021, 20:30

Zundert beslist wedstrijd in kwartier na rust

Na vijf wedstrijden zonder zege won Zundert overtuigend van Sprundel. Zundert domineerde de gehele wedstrijd en won verdiend met ruime cijfers. Toch waren er enkele hachelijke momenten voordat de marge gemaakt werd.

Zundert toonde midweeks al tekenen van herstel in de bekerwedstrijd tegen Oosterhout. In de wedstrijd tegen Sprundel werd de stijgende lijn voortgezet. Vanaf de aftrap nam Zundert het initiatief en drong Sprundel terug. Deze keer zonder te veel risico’s in de laatste linie.

Zundert was constant dreigend. Regelmatig werd de achterlijn gehaald, echter de eindpass vond nooit de gewenste bestemming. Tweemaal werd Sprundel in de omschakeling gevaarlijk, maar meer dan dreigend konden deze uitbraken niet genoemd worden. Het duurde een klein half uur voordat Zundert terecht de leiding nam. Een voorzet van Siemen werd keurig binnengekopt door de ijzersterk spelende Fabian. Zundert probeerde nog voor rust een grotere voorsprong te nemen, maar was te slordig met de laatste en voorlaatste ballen. Hierdoor bleef Sprundel in de wedstrijd. Wat heet?! Vlak voor rust kreeg werd een slordigheidje in de defensie bijna afgestraft. Tot tweemaal toe kon de bal met meer geluk dan wijsheid gekeerd worden. Hierdoor mocht Zundert met een 1-0 voorsprong aan de thee.

Wat er in de rust gezegd is, of wat er in de thee zat is niet bekend, maar Zundert kwam enorm goed voor de dag na de rust. Na een ruim kwartier stond het 5-0.  Tim kopte schitterend via de binnenkant van de paal de 2-0 binnen uit een even mooie voorzet van Siemen. Kort daarop zat het Zundert mee, een kluts viel goed, waarna Tim en Siemen in de rebound konden aanleggen. De nieuwe herkansing die Tim kreeg, eindigde hoog achter de doelman, 3-0.

En of het nog niet genoeg was, viel aansluitend de 4-0. Die kwam voort uit een sporadische aanval van Sprundel. Thomas keerde een kopbal, waarna Zundert snel omschakelde. Siemen ging met de diepe bal aan de haal en hield het overzicht. Met een slim balletje zette hij Fabian aan het werk. Fabian schoot onberispelijk de 4-0 in de verre hoek. Mooie goal, wedstrijd beslist.

Toch was de koek nog niet op. Uit een van de vele korte corners werd een voorzet gegeven. Deze voorzet van Fabian werd door de geheel vrijstaande Cas tot doelpunt gepromoveerd. 5-0. De net achter de sportparkgrenzen opgestelde supporters maakten zich op voor een monsterscore.

Owen en Mike, kwamen in de ploeg voor Steven en Tim. Even later kwam ook Wessel binnen de lijnen voor koning assist Siemen. Zundert bleef de bovenliggende partij, waarbij vooral Wim magneten in z’n schoenen leek te hebben. Verdedigend vielen alle ballen in zijn voeten, aanvallend begon veel gevaar vanuit zijn passing, kortom Wim voelde zich prima als verdedigende middenvelder.

De monsterscore werd niet behaald. Enerzijds omdat Sprundel bleef knokken, anderzijds omdat Zundert het soms wat makkelijk opnam en hier en daar wat hautaine trekjes vertoonde. Sprundel wist hier eenmaal van te profiteren, waardoor de eindstand op 5-1 kwam. Hiermee brak Zundert abrupt en overtuigend met de reeks zonder zeges. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen VVR op het programma. Helaas zonder publiek. VVR pakte haar eerste punt, maar kwam nog te weinig in actie om de kracht goed in te kunnen schatten.

Zundert nam een grote sprong op de ranglijst en staat nu zesde, echter het beeld is vertekend door de vele afgelaste wedstrijden. Veel teams hebben last van Corona besmettingen of gebruiken in ieder geval dit argument om wedstrijden door te schuiven. Zundert mag nog driemaal aantreden voor de winterstop. VVR, Clinge en Philppine begeven zich in de onderste helft van de ranglijst dus juist de tegenstanders waar Zundert het tot op heden lastig mee had. Hopelijk is de wedstrijd tegen Sprundel een kantelpunt in deze statistiek.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Steven Braspenning [W: Owen Maas], Roy Jacobs, Thomas Kerstens, Cas van Oijen, Wim Kas, Oliver van Hassel, Tjeu van der Heijden, Tim Goethals [W: Mike Daemen], Siemen Boomaerts [W: Wessel Delcroix] en Fabian Nelemans.

Wissels: Joep Jacobs, Bas Englebert, Frenk Zagers, Mike Daemen, Owen Maas en Wessel Delcroix.