Zundert blaast onder 23 nieuw leven in

maandag 2 december 2019, 13:30

Terugkeer van Zundert Onder-23

In diverse periodes in het verleden heeft Zundert vriendschappelijke wedstrijden gespeeld met een combinatieteam van jonge spelers. Dit gaan we nu weer doen, onder de naam Zundert Onder 23.

Met de jonge selectie, waarin wel een aantal ervaren spelers zitten, maar weinig echte routiniers, is het soms best lastig om de stap te maken van de JO19 (voormalige A jeugd) naar de selectie. En al helemaal gelijk naar het eerste. Het instap niveau in de derde klasse en de vorige seizoenen zelfs tweede klasse is ook best hoog.

Mede om dit proces te vereenvoudigen gaan we met andere verenigingen die hier tegen aan lopen, oefenwedstrijden spelen.  Er is een (verkorte) competitie met in totaal 7 wedstrijden en 6 verschillende tegenstanders: Virtus, Oosterhout, Sarto, Beek Vooruit, Internos en Reeshof.

In de bijlage staat het voorlopige speelschema. Eerste afspraak morgen om 20.30 op sportpark de Campenhoef in Tilburg tegen SV Reeshof.

De mix van spelers uit Zundert 1, Zundert 2 en Zundert JO19 zal dan onder toeziend oog van de technische staf van Zundert 1 de wedstrijden af werken. Zo krijgen zij een nog beter beeld van het talent dat er rond loopt. Maar kunnen ook spelers die wat minder gespeeld hebben, door bijvoorbeeld blessures, minuten maken. Ook is het leerzaam om eens in een andere samenstelling of op een vreemde positie aan de bak te moeten. Maar het belangrijkste is om de ontwikkeling van spelers te stimuleren en hierin gericht te kunnen coachen, zodat de stap naar de senioren of binnen de selectie makkelijker gezet kan worden.

Dus pak de auto en rij morgenavond naar Tilburg voor een kennismaking met Zundert O-23!