Zundert blameert zich tegen VVR

vrijdag 6 mei 2022, 8:30

Zundert blameert zich met gelijkspel tegen VVR

Uw verslaggever was anderhalve minuut te laat bij de wedstrijd. Ik had beter anderhalf uur later kunnen komen. Net als bij de Champions League zat het venijn in de staart. Groot verschil was echter het niveau van het voorafgaande. VVR was slecht, maar Zundert nog slechter.

Vanaf de aftrap was VVR feller, agressiever en scherper. Zundert oogde wat hautain en gemakzuchtig. Zundert ergerde zich ook aan het fanatieke spel van de Rijsbergenaren, die er alles aan deden om Zundert het voetballen onmogelijk te maken. Toch was er in het eerst kwartier nog niet veel aan de hand voor beide doelen.

Na een minuut of 20 brak VVR de wedstrijd echt open. De buitenspelval van Zundert werkte niet waardoor een vlugge aanvaller alleen op Thomas af mocht stevenen. Hij bleef rustig en schoot de 0-1 op het scorebord. Een moment voor Zundert om een tandje bij te schakelen zou je denken, maar niets was minder waar. Zundert mocht zelfs van gelukkig spreken dat het toch ook povere VVR twee grote kansen mistte. Anders was de wedstrijd wellicht voor rust al beslist geweest. De wedstrijd lag nog een vijftal minuten stil, na een ongelukkige botsing tussen een speler van Zundert en VVR. De speler in het blauw moest met ogenschijnlijk een zware blessure het veld verlaten. Vanaf deze plaats beterschap en veel sterkte.

In de rust bleef Roy in het kleedlokaal achter en kwam Frenk centraal achterin zijn plaats overnemen. Zundert begon iets beter, maar het duurde toch nog even voor er kansen ontstonden. Een kopbal van Lars op aangeven van Siemen en een schot voorlangs van Tim na een pass van Sebastiaan waren de eerste tekenen van herstel.

Met Mike voor Sebastiaan ging Zundert de laatste 20 minuten 1-op-1 spelen en vol in de aanval. Het leek al snel resultaat te hebben, maar helaas werd een kopgoal van Tim afgekeurd vanwege vermeend duwen. Hierna kwam Rob en Bas in het veld voor Tjeu en Tim om helemaal alles of niets te gaan spelen. Met resultaat! Uit een onoverzichtelijke situatie viel de bal voor de voeten van de ijverige Mike, die bedacht zich geen seconde en schoot de 1-1 binnen. Zundert rook bloed en ging op zoek naar de overwinning. Die leek er ook te komen. Met een snelle en verrassende ingooi werd Rob de rechterhoek in gestuurd. Zijn voorzet was uitstekend, het afwerken van Lars attent als altijd. Zundert stond ineens voor met nog een paar minuten te spelen.

Het was nu zaak om de onterechte overwinning over de streep te trekken. Dit moest wel zonder Mike, die met een tweede gele en dus rode kaart het veld moest verlaten. En daarna ging het toch mis. Uit een voorzet, maakte een speler van VVR zich met een klein slim duwtje vrij en werkte daarna de bal binnen, 2-2. Dit was gelijk de eindstand. VVR scoorde hiermee in 1 uitwedstrijd net zo vaak als de 10 voorgaande.

Zundert verloor hiermee twee dure punten om het slot van het seizoen nog spannend te houden. VVR haalde een mogelijk belangrijk punt in de strijd tegen direct degradatie. Toch waren de gevoelens ook omgekeerd, want 5 minuten voor tijd leek het nog met drie punten te vertrekken.

Het was een echte derby, waarbij Zundert alleen naar zichzelf kon wijzen. VVR vocht voor elke bal, voor elke meter en schuwde het fysieke duel niet. Ook qua provoceren en irriteren zocht het de grens op. Zundert trapte hier in, ging hier in mee, terwijl ze hier niet sterk in zijn. 7 gele kaarten waarvan 4 voor Zundert was het resultaat.

Er is nog steeds niets verloren, maar Zundert heeft het zich wel weer moeilijker gemaakt om de nacompetitie te halen. Laten we positief afsluiten, gezien het groot aantal afwezigen de afgelopen maanden, maken veel (jonge) spelers veel minuten in de derde klasse. Hier worden ze sterker van en leren ze veel. Daar horen ook lessen als het spelen van een fysieke derby bij. Hopelijk zijn het snelle leerlingen en zien we de opwaartse lijn zondag al weer terug in de uitwedstrijd tegen UVV’40.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Roy Jacobs (W: Frenk Zagers), Thomas Kerstens, Sebastiaan van Hassel (W: Mike Daemen), Tjeu van der Heijden (W: Rob Gommers), Lars van Elsacker, Karim Vriends, Tim Goethals (W: Bas Englebert), Fabian Nelemans en Siemen Boomaerts.

Wissels: Joep Jacobs, Mike Daemen, Frenk Zagers, Jacco de Bil, Rob Gommers en Bas Englebert.