Zundert blijft winnen

maandag 5 oktober 2020, 9:00

Zundert blijft winnen

Ook de zesde officiële wedstrijd van het seizoen werd gewonnen door v.v. Zundert. Drie bekerwedstrijden en drie competitiewedstrijden leverden zes overwinningen op.

Een wedstrijd zonder publiek is toch als Bert zonder Ernie. Leuk bedoelt, maar niet echt gezellig. Steen had via de mensen achter de hekken, aan de straatzijde van het sportpark, toch nog wat morele support. Onze mannen moesten het samen met de staf en organisatie rooien. En dat ging ze uitstekend af.

In de eerste helft had Zundert een groot veldoverwicht. Tot hele grote kansen leidde dit het eerste half uur niet. Een kopbal van Olivier en een schitterende vrije trap van Roy, die terug is na z’n schorsing, waren de belangrijkste wapenfeiten. Steen zette daar een paar gevaarlijke counters tegenover. In de sterk opererende defensie moest Steven met een pijnlijke schouder vervangen worden door Tjeu.

Na een ruim half uur werd het verzet van Steen gebroken, wat de druk coachende assistent trainer ook probeerde, zijn ploeg kreeg steeds meer moeite het tempo van Zundert bij te houden. Een voorzet van Fabian werd bij de tweede paal net voldoende getoucheerd door Olivier om de keeper te verschalken. 0-1. Zundert wilde het nog voor rust beslissen. Uit de vele corners viel deze treffer niet. Een penalty bood uitkomst. Een prachtige crosspass van Dennis werd aangenomen door Fabian die z’n directe tegenstander uitkapte. Daarna werd hij gevloerd binnen de beruchte krijtlijnen. De strafschop werd door de aanvoerder zelf verzilverd.

Dat Zundert met 0-2 mocht gaan rusten was mede te danken aan Thomas K. die vlak voor rust met een perfecte sliding de bal van de lijn gleed.

In de score zou het niet blijken, maar na rust speelde Zundert nog beter dan voor de thee. Gelijk nam Zundert het initiatief. Het papiertje met het aantal geturfde corners is door de straffe wind weggewaaid, maar deze waren ook bijna ontelbaar. Zonder resultaat, dus hier is nog werk aan de winkel. Kansen werden door Tim G. en Mike niet benut. Tim E. scoorde voor de derde wedstrijd op rij wel. Dit maal was Wim de aangever.

Een slordig moment achterin betekende dat de prima keepende Thomas niet met een “claen sheet” naar huis kan. De bal werd kundig over de doelman gelobd. Gelukkig pakte Zundert de draad weer op en liet het Steen achter de bal aan lopen. Helaas werd dit niet uitgedrukt in een hogere uitslag. Ook de wissels Wessel voor Mike en Nick voor Tim E. konden hier niet aan meehelpen. Wim, Wessel en Tim G. tweemaal zagen hun pogingen stranden of over gaan. Hierdoor bleef het 1-3.

Zundert blijft hierdoor in de slipstream van het verrassend sterk gestarte Clinge op de tweede plaats staan, op doelsaldo. De ranglijst geeft echter een vertekend beeld, door vele (Corona) afgelastingen. Maar beter dan negen punten uit drie wedstrijden had de start niet kunnen zijn. Volgende week de eerste thuiswedstrijd zonder publiek. DSE dat na drie wedstrijden alle opties al gehad heeft (winst, gelijk, nederlaag) is de tegenstander.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Steven Braspenning [W: Tjeu van der Heijden], Roy Jacobs, Thomas Kerstens, Wim Kas, Olivier van Hassel, Dennis Verheijen, Tim Goethals, Tim Englebert [W: Nick Goossens], Mike Daemen [W: Wessel Delcroix], Fabian Nelemans.

Wissels: Lars Vermeulen, Stijn Geuke, Wessel Delcroix, Frenk Zagers, Nick Goossens en Tjeu van der Heijden