Zundert grijpt naast periodetitel

maandag 11 april 2022, 7:30

Zundert grijpt naast periodetitel

Een lekker zonnetje, een vol terras en negen wedstrijden zonder nederlaag. Alle ingrediënten waren aanwezig voor een mooie feestje bij v.v. Zundert. Maar dan moest er wel afgerekend worden met Terneuzen en dat lukte helaas niet.

Zundert miste naast de vaste geblesseerden / afwezigen zoals Fabian, Owen, Steven, Stijn, Tim en Wessel deze wedstrijd ook Cas en Olivier. Toch stond er een sterke ploeg klaar om Terneuzen te bestrijden. Terneuzen had de laatste drie wedstrijden niet gewonnen en moest winnen om nog iets van het seizoen te maken.

Terneuzen begon het  beste aan de wedstrijd. Het balbezit was voor de Zeeuwen, die ook de eerste grote kans kregen. Gelukkig voor Zundert schoot de spits na een kwartier oog-in-oog met Thomas niet overtuigend op goal. Zundert ontsnapte. Na een half uur kwam het wel verdiend op voorsprong, Zundert had nog geen mogelijkheid gehad. Een sterke aanvaller uit Terneuzen schoot uit de draai knap zijn ploeg op voorsprong.

Zundert herpakte zich een beetje na de achterstand en liet via Tim met een schot op de doelman ook de eerste kans noteren. Toch mocht Zundert blij zijn dat het maar 0-1 was bij rust. Een poging die gekeerd werd door Thomas en een bal op de paal, na niet bestraft handspel van een aanvaller van Terneuzen hadden meer schade kunnen opleveren. Gelukkig kon Zundert met maar 0-1 aan de thee.

Na rust met Frenk voor Bas nam Zundert het spel in handen. Dit resulteerde ook in kansen, maar niet in treffers. Tjeu zag een kopbal uit een voorzet van Tim met een combinatie van fortuin en klasse gekeerd door de doelman. En ook Siemen was dichtbij de gelijkmaker. Uit een voorzet van Mike ging via een verdediger zijn poging maar net naast. Zundert drukte, maar Terneuzen hield knap stand.

Toch dacht Zundert een grote kans op de gelijkmaker te krijgen. Een voorzet van Mike  kwam tegen de hand van een verdediger. Waar iedereen dacht aan een strafschop, liet de scheidsrechter doorspelen. Een enorme domper voor Zundert. Lars kwam in de ploeg voor Thomas, zodat er nog meer risico genomen werd. Uit een corner van Roy was Karim dichtbij, maar ook hij kon Zundert niet laten juichen. Tussendoor was Terneuzen regelmatig erg gevaarlijk met een uitblinkende geroutineerde aanvaller die Zundert problemen bezorgde.

Met Rob voor Mike werd getracht in de slotfase nog iets te forceren. Helaas voor Zundert hield Terneuzen stand. Zundert verloor met 0-1 en moest daardoor de tweede periode aan Victoroia’03 laten. Zundert streed voor wat het waard was en had wellicht een punt verdiend, maar moest ook onderkennen dat Terneuzen beter was geweest over de hele match.

Jammer, maar helaas. De reeks met 9 wedstrijden zonder nederlaag blijft knap. De vierde plaats op de ranglijst met slechts vijf punten achterstand op koploper Victoria’03 geeft nog hoop op een mooie einde van het seizoen. Te beginnen op tweede Paasdag uit in Clinge.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Roy Jacobs, Bas Englebert (W: Frenk Zagers), Thomas Kerstens (W: Lars van Elsacker), Tjeu van der Heijden, Wim Kas, Karim Vriends, Tim Goethals, Siemen Boomaerts en Mike Daemen (W: Rob Gommers).

Wissels: Joep Jacobs, Rob Gommers, Frenk Zagers, Lars van Elsacker en Sjoerd Vreugde.