Zundert haalt de nacompetitie

zondag 21 mei 2023, 19:30

Zundert haalt de nacompetitie

Als clubwatcher ben ik absoluut niet objectief. Daarom is het handig om in de kantine bronnen te raadplegen om tot een zo reëel mogelijk verslag te komen. Zowel vanuit de hoek van Wernhout, als Zundert als Moerse Boys was de conclusie eensluidend. Het was geen goede wedstrijd, maar Zundert had terecht gewonnen op basis van inzet en strijd.

Dit had jaren geleden als soort van vloek in de oren geklonken, maar is absoluut de realiteit van vandaag. En daar is geen vies woord bij. Zundert wint op basis van inzet en strijd van Wernhout en behaald hiermee de eerste ronde van de nacompetitie. In deze play-off is één ticket voor de tweede klasse te verdienen. Wellicht niet het podium waar Zundert klaar voor is, maar wel een mooie uitdaging om voor te knokken. De tweede klasse is een competitie met betere scheidsrechters, grotere verenigingen en vaak ook dichterbij.

Tegen Wernhout begon Zundert sterk en werd hier ook al snel voor beloond. Een schot van Fabian werd met moeite gepareerd door de doelman van Wernhout, Tjeu kende echter geen genade in de rebound en schoot de bal tegen de touwen, 1-0.

Zundert rook bloed en drukte door. Rabin kopte een voorzet van Siemen over, waar Tjeu in z’n rug meer kans op een treffer had. Zundert kreeg geen strafschop na een duw op Rabin, terwijl Wernhout meende recht te hebben op een vrije kans vanaf elfmeter na een ingreep van Karim.

En zo ging de spelbeeld op-en-neer zonder grote kansen. Rabin was er met een schot voor rust nog redelijk dichtbij en na de thee probeerde Mike het ook een keer. Helaas beiden zonder resultaat. Zundert was iets sterker, maar Wernhout bleef gevaarlijk in de omschakeling. Tjeu kon een voorzet van Mike niet tot 2-0 promoveren. Steven kwam Stan vervangen. De doelman van Wernhout ranselde een poging van Tjeu uit de kruising.  Zundert appelleerde uit de opvolgende corner voor een penalty, maar kreeg die niet. Wernhout kwam uit een langlopende aanval onverwacht langszij. Bij de tweede paal werd de bal eenvoudig binnengekopt. 1-1.  Zundert herpakte zich snel en trok ten aanval.

Tjeu schoot nipt voorlangs en kopte even later een voorzet van Mike op de deklat. Kortom Zundert drukte Wernhout achteruit.  Een poging van Siemen kon de doelman nog keren, maar even later had hij het nakijken na weifelend optreden in de defensie. Tjeu was attent en kopte Zundert andermaal op voorsprong. Met Cas en Rob voor Mike en Menno werd getracht de  voorspong uit te breiden.

Rabin was er op aangeven van de sterk invallende Rob dichtbij. En ook Cas dacht te kunnen juichten na een kopbal uit een corner. Met Stijn en Owen voor Siemen en Fabian werd alles op alles gezet om de voorsprong te behouden. Dit lukte vrij eenvoudig, waardoor Zundert via drie uitwedstrijden mag proberen, drie tegenstanders te verslaan en zo een plaatsje in de tweede klasse proberen af te dwingen. Zoals het er nu uitziet is Oosterhout de eerste opponent op zondag 4 juni.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen (W: Cas van Oijen), Olivier van Hassel, Thomas Kerstens, Stan Hombergen, Tjeu van der Heijden, Karim Vriends, Fabian Nelemans (W: Owen Maas), Siemen Boomaerts (W; Stijn Geuke), Rabin Hassan en Mike Daemen (W: Rob Gommers).

Wissels: Lars Vermeulen, Steven Braspenning, Cas van Oijen, Wessel Delcroix, Rob Gommers, Owen Maas en Stijn Geuke.