Zundert hard onderuit in Hoeven

zondag 13 november 2022, 17:00

Zundert verliest afgetekend in Hoeven.

Om een mooie zondag dag lukte het Zundert niet om een resultaat te halen tegen Hoeven. Sterker het ging met 5-0 hard onderuit.

Het begon nog aardig in Hoeven. Zundert speelde en combineerde vrij aardig in een gelijk opgaande wedstrijd. Sterker nog de eerste twee gevaarlijke momenten kwamen op naam van Zundert. Eerst probeerde Mike uit de draai een voorzet van Fabian op doel te schieten en even later was Fabian het eindstation na een mooie aanval. Ook hij vond het net niet. Zijn poging verdween via een verdediger over de achterlijn.

Na een klein half uur moest Siemen zich geblesseerd laten vervangen. Stijn kwam op zijn positie in het veld. Hoeven werd gaandeweg de wedstrijd sterker zonder tot grote kansen te komen. Het doelpunt viel kort voor rust. Goed doorzetten op links werd beloond. In eerste instantie keerde Thomas de inzet. De rebound stuiterde via de paal terug het veld in, waarna het een koud kunstje voor de aanvaller van Hoeven was om zijn ploeg op voorsprong te schieten. Nog voor rust dacht Hoeven de marge te verdubbelen, maar Thomas voorkwam dit met een goede redding.

De vele aanwezige Zundertse supporters zochten teleurgesteld de kantine op. Niet eens teleurgesteld in de inzet, want Zundert streed voor wat het waard was, maar gewoon balend van de tussenstand.

De JO19-1 spelers Maarten en Sem kwamen na de rust in het team. Jacco en Thomas bleven in het kleedlokaal achter. Zundert kwam goed voor de dag na de thee en zocht verrassend en brutaal de aanval. In die fase speelde Zundert het beste voetbal van de middag en keerde de hoop terug in de Roodzwarte harten. De dreiging en kleine kansjes gaven Zundert weer wat kleur.

Helaas was de eerste de beste uitbraak prijs. Hoeven scoorde en brak daarmee het Zundertse verzet. Zundert probeerde nog wel, maar de overtuiging was weg.  Menno kwam na de 3-0 Karim vervangen. Hoeven profiteerde maximaal en liep uit naar een eclatante 5-0 voorsprong. Hierbij spaarde het op momenten Zundert nog, want de organisatie was weg. Ook Frenk moest zich nog laten vervangen door Joey. En zo haalde Zundert het eindsignaal zonder nog meer treffers te moeten incasseren.

Hoeven won uiteindelijk dik verdiend. Zundert speelde naar de mogelijkheden, maar schoot overall tekort. Het is nu zorgen om tot de winterstop zoveel mogelijk punten te sprokkelen en dan hopen dat na de hervatting de meeste geblesseerde spelers weer aan kunnen haken. Naast de twee JO19-1 spelers die ingevallen waren bij Zundert 1, stonden bij zowel Zundert 2 als Zundert 3 vier spelers uit de jeugd op het wedstrijdformulier. Goed dat zij deze ervaringen op kunnen doen, maar spijtig dat dit noodzakelijk is.

Volgende week een thuiswedstrijd tegen DSE dat ook aan een kwakkelend seizoen bezig is. Hopelijk kan Zundert dan het zoet van de overwinning weer eens gaan proeven. Dus de wonden likken, de rug rechten en de huid weer door verkopen de komende vier wedstrijden.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Thomas Kerstens (W: Maarten Arnouts), Frenk Zagers (W: Menno Schrauwen), Bas Englebert, Cas van Oijen, Olivier van Hassel, Karim Vriends (W: Joey Schijfs), Fabian Nelemans, Siemen Boomaerts (W: Stijn Geuke), Mike Daemen en Jacco de Bil (W: Sem van Elsacker).

Wissels: Menno Schrauwen, Maarten Arnouts, Sem van Elsacker, Joey Schijfs en Stijn Geuke.