Zundert heeft geen kind aan UVV'40

zondag 13 maart 2022, 20:00

Zundert heeft geen kind aan UVV’40

In het weekend van de 90ste verjaardag was UVV’40 een welkome gast op het feestje. Het legde Zundert geen strobreed in de weg. Zundert kon vrij eenvoudig uitlopen naar 4-0 en de wedstrijd uitspelen.

Zundert startte met veel ambitie en drive aan de wedstrijd. Het drong de gasten uit Ulvenhout gelijk terug diep op eigen helft. Hier speelde eigenlijk de volledige eerste helft zich af. Zundert viel aan en probeerde te combineren, terwijl UVV’40 diepe ballen speelde, waar eigenlijk niemand in geloofde. De bal was dus steeds snel weer in Zunderts bezit. Omdat Tim van dichtbij een voorzet van Siemen over het doel kopte en ook een poging van Siemen zelf geen doel trof, was het toch nog ruim een kwartier wachten voordat er voor het eerste gejuicht kon worden op sportpark de Wildert.

Een aanval uit het boekje. Een diepe bal van Tjeu op de ijverige Mike. Voorzet van Mike op Siemen, die de bal simpel binnen werkte. Waar een tegenreactie van UVV’40 werd verwacht, bleef het Zundert wat de klok sloeg. Een kopbal van Siemen én een kopbal van Tim troffen helaas geen doel. Het was wachten tot vlak voor rust voor de tweede treffer viel. Siemen liet weer eens z’n hielen zien aan een tegenstander. Zijn voorzet kwam bij de geheel vrijstaande Tim, die ook weer makkelijk kon scoren. Een terecht 2-0 ruststand, die wellicht hoger had kunnen en moeten uitvallen.

Terwijl nog niet alle supporters de weg terug naar de tribune gevonden hadden, stond het al 3-0. De kantineklevers misten eerst een kans van Karim en vervolgens de tweede treffer van de middag van Siemen. Met een subtiel schotachtige poging verschalkte hij de doelman. De wedstrijd leek hiermee voortijdig beslist. Dit was zeker het geval geweest als de volgende kans ook door Siemen was verzilverd, maar nu zat de keeper hem wel een aantal keer dwars.

Frenk moest helaas geblesseerd het veld verlaten. Bas kwam in de ploeg voor hem. Hij zag Roy een corner nemen die door Olivier hard achter de doelman werd gekopt. 4-0! Zundert wisselde verder, eerst Jacco en Rob voor Siemen en Tim, later Cas voor Wim. Het lag niet aan de invallers, maar het niveau en beleving van de wedstrijd daalde. UVV’40 zette niet echt aan en ook Zundert geloofde het wel. Het werd nog een paar keer dreigend, maar de scherpte van het eerste uur ontbrak.

UVV’40 kwam in de slotfase nog tweemaal dicht bij een eretreffer, maar dit stond Thomas niet toe. Met een mooie zweefduik voorkwam hij een tegendoelpunt. Hierdoor hield Zundert eindelijk weer eens een clean sheet. Want ondanks dat het de club is met op één na minste tegendoelpunten, was dit toch al 9x op rij niet gelukt. De 4-0 was een mooi cadeau op de verjaardag van de Roodzwarten.

Met deze zege kan het aanhaken bij de top. Maar dan moet er wel gewonnen worden aanstaande donderdag in Oudenbosch. En laat tegenstander Victoria’03 nu net dé club in vorm zijn. Het gaat te ver om te zeggen dat dit duel bepalend is voor de competitie, maar belangrijk is het zeker.

Als donderdag alle vier de inhaalduels doorgaan, wordt de ranglijst weer rechtgetrokken met betrekking tot gespeelde wedstrijden. Iedereen staat dan op dertien wedstrijden, waardoor we precies op de helft van de competitie zitten. Alleen Groen Wit en Steen hebben dan een vooruit gespeelde wedstrijd meer op de teller staan. Hopelijk kunnen we rekenen op veel supporters in Oudenbosch.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Roy Jacobs, Frenk Zagers (W: Bas Englebert), Tjeu van der Heijden, Olivier van Hassel, Wim Kas (W: Cas van Oijen), Karim Vriends, Siemen Boomaerts (W: Rob Gommers) , Tim Goethals (W: Jacco de Bil) en Mike Daemen.

Wissels: Joep Jacobs, Cas van Oijen, Jacco de Bil, Rob Gommers en Bas Englebert.