Zundert JO13-1 kampioen

zondag 19 december 2021, 16:30

Met een dagje vertraging, omdat het vieren van het kampioenschap goed moest gebeuren, hierbij de melding en het verslag van de kampioenswedstrijd in fase 2 van Zundert JO13-1. Spelers en begeleiding van harte gefeliciteerd!

JEKA JO13-4 – VVZundert JO13-1

Eindelijk was het dan zover. De kampioenswedstrijd voor de JO13-1 van Zundert. Na de 2e plaats in de 1e fase werd het tijd voor het team om voor het kampioenschap te gaan dit keer. Na overwinningen in de derby’s tegen Moerse Boys (2-0) en VVR (3-0), had het team volle vertrouwen in het kampioenschap. De concurrent Terheijden had afgelopen week overtuigend gewonnen met 5-0, dus zij stonden met twee wedstrijden meer een punt los. Een overwinning op JEKA was dus nodig.

Als je uit speelt in Breda is het traditie dat je enorm vroeg moet spelen, dus de jongens en meisjes van Zundert moesten vroeg hun bed uit om te voetballen. Er werd door de ouders verteld dat ze zelf initiatief hebben genomen om vroeg naar bed te gaan de avond van tevoren. Het team was dus gebrand om te winnen. Met flink wat zenuwen werd er aan de warming-up begonnen. Ondanks te zenuwen was het team enorm scherp.

Door al deze zenuwen begon Zundert slordig aan de wedstrijd en speelde het spel voornamelijk op het middenveld af. JEKA was namelijk ook niet scherp begonnen aan de wedstrijd, want die begonnen 5 minuten voor aanvang aan de warming-up. Het eerste gevaar kwam van Raf Jansen, die kreeg door een beetje geklungel achterin bij JEKA de bal in zijn voeten op de 16m. Vervolgens haalde hij verwoestend uit, maar helaas kwam de bal op de lat terecht. De geruchten gaan dat de lat nog steeds staat te trillen. Gelukkig viel al snel de 0-1 kort daarna. Isa kreeg de bal langs de zijlijn en wilde een voorzet geven, deze stuitte op een speler van JEKA en belandde terug in de voeten van Isa. Vervolgens wilde ze weer een voorzet geven, maar de bal viel over de keeper en belandde in de kruising. We zullen het er maar op houden dat het de bedoeling was. Na deze goal wist Zundert het goed door te zetten en werd het team steeds gevaarlijker. Tieme werd ook weer eens aan het werk gezet aan de rechter zijlijn. Hij was aan het combineren met Raff Jongenelen en na de laatste een-twee stond Raff 1 op 1 tegenover de keeper en schoot hij de bal verwoestend binnen. 0-2. Zundert bleef de baas op het veld met het goed voetballende middenveld trio Jana, Elke en Rayen. Achterin stond het weer ijzersterk met de uitgeslapen Isa. De tegenstander van Jesse had ook geen leuke ochtend, want deze jongen had zijn man weer eens in zijn broekzak. Het centrale duo had er vandaag ook weer zin in. De spits had niks te vertellen tegen Ward en Owen. De tegenstander had de korte corner variant al door vanwege de vorige wedstrijd die we tegen hen hadden gespeeld. Dus toen kwam de lange corner variant aan de pas en met succes! Tieme gooide bal precies voor waarop er getraind is. Raff Jongenelen kon hierdoor vrij binnen koppen. 0-3.

Na de rust kwam Jelte in de ploeg op linksback. Deze jongen was ook goed uitgeslapen, dus zijn man had vandaag ook geen leuke 2e helft. Echter verslapte Zundert wel door de 0-3 voorsprong, dus JEKA maakte nog snel de 1-3. Opletten geblazen dus, want JEKA had er ineens zin in de 2e helft. Het slordige spel van Zundert zette voort in de 2e helft. Het sprankelende was er onderhand wel vanaf zoals we vaker in het seizoen hebben gezien in de 2e helften. Gelukkig was Rayen (die ondertussen doorgeschoven was naar rechtsbuiten) gebrand om nog een doelpunt te maken. Die werd ook goed diepgestoken, waardoor hij de bal 1 op 1 netjes in de hoek kon schuiven. 1-4. Dit was tevens ook de einduitslag. Owen ging weer eens op avontuur vanuit de verdediging richting het middenveld, richting de laatste linie…… bal kwijt. Hij veroverde hem terug en er werd een overtreding gemaakt. Dit was het laatste moment van de wedstrijd en de scheids floot af. 1e plaats in de 3e klasse!

Wij als staf zijn enorm trots op het team hoe ze zich ontwikkeld hebben in de laatste jaren. Dit is een enorm gedisciplineerd team dat (bijna) altijd 110% geeft voor de overwinning. We hopen dat we deze lijn door kunnen zetten na de winterstop zodat we ons nog verder kunnen ontwikkelen.

Gefeliciteerd met het kampioenschap team!