Zundert knallend het nieuwe jaar in

maandag 20 januari 2020, 8:30

Zundert knallend het nieuwe jaar in

Met zeven doelpunten door zeven verschillende spelers walst Zundert over het MOC’17 van oud trainers Ger Musters, die een terugkeer op sportpark de Wildert vast anders had voorgesteld.  Zundert kwam pas na het gebruikelijke aanvangstijdstip van 14.30 op stoom.

Met Roy terug in de opstelling na een uitstapje in België, maar zonder de geblesseerde Wim en de vakantievierende Olivier begon Zundert aan de inhaalwedstrijd tegen MOC’17 uit Bergen op Zoom.

Zundert begon zeer matig aan het duel. Op een hobbelig veld probeerde Zundert toch via een voetballende oplossing de opbouw te verzorgen. Hierbij werd het vooral elkaar lastig gemaakt, met balverlies tot gevolg. Dit buitenkansje werd gretig aangepakt. 0-1 na slechts vier minuten. Zundert leek hardleers en bleef volharden in slordig opbouwen. MOC’17 was hierdoor de bovenliggende partij en vergat tweemaal te profiteren van nieuwe foutjes bij Zundert.

Pas halverwege de eerste helft besloot Zundert dat het genoeg was. Het nam het heft in handen om het nooit meer los te laten. Een vrije trap van Tjeu en een schot van Mike vonden het net nog niet, maar toen Fabian van elf meter mocht aanleggen was de beer los. Lars werd neergelegd in het zestienmetergebied, waarna de aanvoerder zijn ploeg op gelijke hoogte bracht.

Een handvol minuten later stond Zundert zelfs voor. Een strakke corner van Fabian met snoeihard binnengekopt door Steven. En nog voor rust bracht Mike de 3-1 op het scorebord. Uit een hoek, vanuit waar je niet moet schieten, schoot hij toch en verraste daarmee de keeper. Met een onverwacht prettige ruststand konden de mannen van trainer Jack Sweres aan de warme thee.

Na de pauze had Zundert de controle en was MOC’17 onmachtig. Het duurde tot de 67e minuut voordat de kou kleumende Roodzwarte supporters weer eens konden juichen. Tim E. werd de diepte ingestuurd en kapte en draaide tot hij het gaatje vond om de doelman te verschalken.

In de slotfase trapte Zundert het gaspedaal nog eens diep in en liep het ver uit. MOC’17 stelde hier niets meer tegenover. Eerste was Tim G. het eindstation van een vlot lopende aanval. Met Rob G. voor Mike en Sebastiaan voor Tim G. ging Zundert op zoek naar meer. Roy kwam bij z’n rentree ook op het scoreformulier, zijn vrije trap ging met enig fortuin achter de doelman. En ook invaller Rob G. schoot zich met een hard schot van randje zestien meter in de boeken.

Zundert zonder een veel scorende spits, zag zeven verschillende doelpuntenmakers op het wedstrijdformulier terug. Een mooie start, met een ruime overwinning. De start van de wedstrijd is altijd lekker voor de technische staf om te gebruiken bij het temperen van de euforie. Maar de teamspirit en bij vlagen ook mooie aanvallen geven vertrouwen voor de toekomst. Waarschijnlijk zal Zundert tegen Terneuzen meer weerstand ondervinden, toch moet een goed resultaat mogelijk zijn als er met dezelfde instelling wordt gespeeld, zoals Zundert na het eerste half uur liet zien.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Dennis Verheijen, Roy Jacobs, Steven Braspenning, Tjeu van der Heijden, Lars van Elsacker, Tim Goethals [W: Sebastiaan van Hassel] , Fabian Nelemans, Mike Daemen [W: Rob Gommers] en Tim Englebert.

Wissels: Joep Jacobs, Menno Schrauwen, Sebastiaan van Hassel, Thomas Kerstens en Rob Gommers.