Zundert knokt zich naar punt

zondag 16 oktober 2022, 21:00

Zundert knokt zich naar punt

Zundert blijft ook na vier wedstrijden ongeslagen. Dit ging niet zonder slag of stoot. Hontenisse bleek een sterke tegenstander, waar Zundert pas in de absolute slotfase op gelijke hoogte mee kwam. Door een eigen doelpunt nog wel. Toch was over 90 minuten een puntendeling niet onverdiend. Het had overigens ook zo maar slechter af kunnen lopen.

Zundert begon begrijpelijk met dezelfde basisopstelling als vorige week. Toen werd met goed spel een overwinning behaald op het sterke HVV’24. Dit leek goed uit te pakken. De eerste doelpoging was voor Zundert. Het schot van Siemen werd echter gekraakt waarna de doelman de bal simpel kon vangen.

Na een minuut of zeven keek Zundert voor het eerst deze competitie tegen een achterstand. Sterker nog het moest de eerste tegentreffer van het seizoen incasseren. Hier was een schitterende individuele actie van een aanvaller van Hontenisse voor nodig. De hechte Zundertse muur was doorbroken. En dat had impact op de roodzwarten. Hontenisse kreeg 10 minuten later een dot van een kans. In vrije positie mikte de spits van Hontenisse naast het lege doel. Hier kwam Zundert goed weg.

Daarna nam Zundert het initiatief en begon het kansen te creëren. Die ontstonden vooral door stilstaande momenten. Vrije trappen van Tjeu en corners van Fabian zorgden voor de meeste opwinding. Echter ballen vielen net niet lekker, gingen voorlangs of werden gekeerd door de keeper. Daardoor bleef de 0-1 achterstand ook gedurende de theepauze op het scorebord.

Na rust ging Zundert op allerlei manieren de achterstand te lijf. Fabian werd kort na de rust gehaakt in het strafschopgebied. Het appél voor een penalty werd niet gehonoreerd. Mike was er met z’n voet uit een vrije trap van Fabian en met z’n hoofd uit een voorzet van Siemen dichtbij, maar kon de supporters ook niet laten juichen.

Met nog een half uur op de klok, werden twee verse aanvallende krachten in het veld gebracht. Tim en Jacco kwamen Rob en Mike aflossen. Veel grote kansen leverden dit nieuwe elan gelijk nog niet op. Siemen was er met een schot van afstand nog het dichtste bij. Daarop werd voor het laatste kwartier nog een tandje aanvallender gewisseld. Met Maarten voor Owen was het echt alles-of-niets.

En het had effect. Lars stuurde Siemen weg die met een boogje de doelman probeerde te verschalken. Helaas had de keeper een antwoord op deze poging. Tjeu rammelde nog een vrije trap kiezelhard op de lat en Fabian kopte net over na goed voorbereidend werk van Maarten.

De tijd begon te dringen. Zundert ging het geluk afdwingen met lange ballen. Thomas slingerde een vrije trap van eigen helft op goed geluk richting de kluwen spelers in het zestienmetergebied. Hij vond de kruin van een speler van Hontenisse die met een aanraking z’n eigen keeper het nakijken gaf. Het stond gelijk, 1-1.

Onbegrijpelijk moest Thomas daarna nog een keer reddend in actie komen om het punt zeker te stellen. En daar bleef het bij. Zundert had niet de vorm van vorige week en keek te snel tegen een achterstand. Eigenlijk heeft het hier 80 minuten last van gehad. Zundert miste het vernuft om zeker in de tweede helft de hechte Zeeuwse defensie te kraken. Hierdoor zakt Zundert naar de derde plaats, maar alles staat nog dichtbij elkaar. Volgende week geen wedstrijd. Over 14 dagen hervat Zundert de competitie met een uitwedstrijd tegen Clinge.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Wim Kas, Olivier van Hassel, Tjeu van der Heijden, Owen Maas (W: Maarten Arnouts), Lars van Elsacker, Fabian Nelemans, Siemen Boomaerts, Mike Daemen (W: Jacco de Bil) en Rob Gommers (W: Tim Goethals).

Wissels: Lars Vermeulen, Jacco de Bil, Maarten Arnouts, Daan Bastiaenen en Tim Goethals.