Zundert maakt het zich onnodig moeilijk

maandag 12 oktober 2020, 8:00

Zundert maakt het zichzelf onnodig moeilijk.

Na een zwaarbevochten 3-2 overwinning op DSE blijft Zundert foutloos aan kop. Wat een eenvoudige middag leek te worden, eindigde in billenknijpen tot het laatste fluitsignaal.

Op een verlaten sportpark de Wildert kwam Zundert in actie tegen DSE voor de vierde competitiewedstrijd. De eerste drie leverden de volle buit op. Ook tegen de gasten uit Etten Leur was het gebruikelijke spelbeeld te zien. De tegenstander betrekt de verdedigende stellingen en laat de bal aan de roodzwarten. Zundert moet proberen met hoog tempo en veel druk naar voor de muur te slechten.

Het eerste echte wapenfeit kwam toch op naam van DSE. Het was aan Thomas te danken, dat Zundert niet op achterstand kwam. Hij kwam attent uit en was eerder bij de bal dan de aanstormende aanvaller. Zundert had voortdurend balbezit en kwam regelmatig tot schietkansen. Het was dan een ook schot van afstand dat de ban brak. De uitblinkende Wim besloot van ruim 25 meter z’n geluk te beproeven. Een schitterend doelpunt was het gevolg.

Zundert voelde dat het beter was en probeerde een beslissing te forceren. Een mooie aanval over rechts werd geblokt. Toch was de aanval hiermee niet gedaan. De bal kwam op links bij Wim die z’n tegenstander passeerde en de bal in de korte hoek achter de keeper probeerde te schieten. Beiden palen voorkwamen een tweede treffer van de linksback. Ook bij een volgende poging van Mike, liet de doelman de bal los. Het leek een kwestie van tijd totdat de wedstrijd beslist zou worden.

Een kolderiek misverstand in de achterhoede zorgde voor de gelijkmaker. Een vrije trap werd ingedraaid en viel achter Thomas binnen. Zundert moest weer opnieuw beginnen. Dit lukte nog voor rust. Eerste schoot Roy een vrije trap via de muur corner. Later was het zijn diepe bal op de onvermoeibare Mike, die de opening vond. Mike werd zwaar gehinderd maar ging verder. Zijn voorzet leek te smoren in de defensie, totdat Fabian de bal attent achter de doelman kegelde.

Toch was dit niet genoeg voor een voorsprong bij rust. Op een moment dat Zundert DSE niet onder druk zette, bleken de gasten ook behoorlijk te kunnen voetballen. De afronding van de vrijgespeelde aanvaller was van grote schoonheid, de bal verdween met een krul in de verre hoek.

In de tweede helft was het spelbeeld hetzelfde. DSE had wel steeds meer overtredingen nodig om Zundert bij te benen. Hoe langer een treffer uitbleef, hoe minder goed Zundert ging voetballen. Wessel werd ingebracht voor Nick.

Zundert koos ook een aantal maal voor een opportunistischere aanpak. De goal van Mike was hier een voorbeeld van. Een diepe bal, eigenlijk nog geen kans. Mike ramde de bal hard en hoog op het doel en verraste de doelman in de korte hoek. Met nog een kwartiertje op de klok kwam Zundert voor de derde keer deze middag op voorsprong. DSE nam nu meer risico’s en Zundert kreeg een aantal mogelijkheden op de bevrijdende 4-2. Pogingen van Tim E. Mike en Fabian vonden het net niet. Ook Tim G. en nogmaals Tim E. lukte het niet de vierde binnen te schieten. Met Steven voor de geblesseerde Tim E. werd de blessuretijd afgewerkt. Hier had Zundert nog eenmaal veel geluk dat een voorzet van rechts met een stuit over het doel geschoten werd. Zo haalde Zundert weer drie punten, maar had het de wedstrijd veel eerder moeten beslissen. Volgende week een historisch gezien lastige uitwedstrijd tegen Hoeven, dat zondag voor het eerste de smaak van de overwinning proefde dit seizoen.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Wim Kas, Roy Jacobs, Olivier van Hassel, Tjeu van der Heijden, Fabian Nelemans, Dennis Verheijen, Tim Goethals, Tim Englebert [W: Steven Braspenning], Mike Daemen en Nick Goossens [W: Wessel Delcroix].

Wissels: Lars Vermeulen, Cas van Oijen, Thomas Kerstens, Steven Braspenning en Wessel Delcroix.