Zundert strijdend ten onder

zondag 6 november 2022, 20:00

Zundert strijdend ten onder

Na de 0-1 nederlaag tegen Terneuzen haakt v.v. Zundert voorlopig af in de strijd om de topposities. De ambities om te promoveren kunnen (tijdelijk) opgeborgen worden. Het grote aantal blessures begint zich nu te wreken. De strijdlust en inzet van de mannen op het veld is overigens uitstekend.

Zundert moest afgelopen donderdag al een bittere pil slikken. Clinge had beroep aangetekend en gewonnen tegen de vierde wissel die Zundert doorvoerde buiten de rustperiode om. Hierdoor mag het op zondag 18 december voor 10 minuten terug naar Zeeuws Vlaanderen om de 1-0 voorsprong nogmaals over de streep te trekken.

Tegen Terneuzen werd de periode van zes opeenvolgende wedstrijden tegen Zeeuwse ploegen afgesloten. De winnaar zou in het spoor van Groen Wit blijven, de verliezer moest voorlopig pas op de plaats maken.

Zundert begon sterk aan het duel. Het had een optisch veldoverwicht, ook omdat Terneuzen dit toestond. De Zeeuwen plooiden zich terug op de eigen helft en rekenden op snelle omschakelmomenten. Daar heeft het ook de spelers voor. Voorin heeft de ploeg uit Terneuzen een aantal jonge, bloedsnelle en bloedirritante spelers. Irritant om tegen te spelen, heerlijk om in je team te hebben.

Zundert was dreigend, maar werd niet gevaarlijk. De werklust was voortreffelijk. Op het steeds zwaarder wordende veld, streden beide ploegen voor elke bal. Hierdoor ontstond een boeiende strijd op het middenveld. Op het moment dat Zundert de bal wilde neutraliseren na een afgeslagen eigen corner ging de defensie in de fout. Dit werd genadeloos afgestraft, ondanks dat de aanvaller nog een hele weg te gaan had, waarna hij schitterend de score opende.

Er waren veel duels en het spel lag vaak stil. Er vielen ook gele kaarten over en weer. Uiteindelijk negen in totaal, waarvan vier voor Zundert. Lars moest nog voor rust na een ongelukkige botsing met een ogenschijnlijk zware blessure het strijdtoneel verlaten. Frenk (ook nog niet fit) kwam hem aflossen en Olivier schoof door richting het middenveld.

Na de pauze was het Thomas die met een mooie duik naar de hoek een grotere achterstand voorkwam. Met een half uur op de klok moest Terneuzen met tien man verder na een tweede gele kaart voor de doelpuntenmaker. Zundert probeerde op alle mogelijke manieren gelijk te komen. Een afstandsschot van Fabian vloog net naast, Olivier kreeg uit een kluts de voet net niet lekker tegen de bal en Mike zag een poging geblokt worden. Jacco en Cas maakten plaats voor Stijn en de debuterende Sem van Elsacker. Helaas kon hij niet met z’n neef Lars op het veld staan na diens onfortuinlijke aftocht.

Frenk ging mee richting de frontlinie om als ouderwetse stormram iets te forceren. Eenmaal was hij er dichtbij, helaas spatte z’n kopbal na een voorzet van Sem op de lat uiteen. En ook in de rebound kreeg de bal net niet de juiste richting in de kluts. Siemen was nog een paar keer dreigend met acties en voorzetten en ook Fabian mocht randje zestien nog een vrije trap nemen. Ook allemaal zonder het gewenste resultaat. De tijd tikte weg. Sterker nog de 9 minuten blessuretijd tikten vlot door. Bij het scheiden van de markt belandde een voorzet van Fabian na tussenkomst van Frenk nog bij Sem. Zijn poging was hard genoeg, maar miste precisie. Hierdoor bleef het 0-1 voor Terneuzen.

Zundert kan de wonden gaan likken. Hopelijk valt het mee voor Lars, maar het lijkt of hij de goed gevulde ziekenboeg kan gaan opzoeken. Hier vindt hij gezelschap van Tim, Tim, Wim, Steven, Tjeu, Rob en Owen uit de kern van Zundert 1. Afgelopen week mochten acht (!) JO19-1 spelers op zondag minuten maken in Zundert 1, 2 en 3. Helaas niet uit luxe, maar uit noodzaak. Wel goed voor de toekomst. Deze jongens wonnen op zaterdag nog met 5-1 van Moerse Boys, dus talentvol is deze lichting wel.

Volgende week een traditioneel lastige wedstrijd tegen een Hoeven. Echt een tegenstander die Zundert niet goed ligt. Toch blijft Zundert strijdbaar, we gaan het niet te veel hebben over degene die er niet zijn. En proberen de huid zo door mogelijk te verkopen met de beschikbare spelers.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Thomas Kerstens, Olivier van Hassel, Bas Englebert, Cas van Oijen (W: Stijn Geuke), Karim Vriends, Lars van Elsacker (W: Frenk Zagers), Fabian Nelemans, Siemen Boomaerts, Mike Daemen en Jacco de Bil (W: Sem van Elsacker).

Wissels: Frenk Zagers, Ebbe van de Wouw, Sem van Elsacker, Joey Schijfs en Stijn Geuke.