Zundert teleurgesteld na remise

zondag 13 oktober 2019, 21:00

Zundert teleurgesteld na remise

Het wil nog niet lukken met de roodzwarten. De vastevolgers krijgen een soort déjá-vú naar vorig seizoen toen ook regelmatig puntenverspeeld werden in de slotfase van een wedstrijd.

Zundert trof met HVV’24 de eerste van viertegenstanders uit Zeeuws-Vlaanderen. De start van Zundert is rommelig te noemen.De zaterdagavond wedstrijd tegen Schijf, de wedstrijd met de lange onderbrekingvanwege de blessure van Owen tegen RBC en vorige week een afgelasting. Tegen HVV’24ging Zundert dus op zoek naar de eerste driepunter.

Het eerste kwartier was voor Zundert, dat veel debal had. Verder dan een vrije trap kwam men echter niet. De eerste echte kans vande wedstrijd was dan ook voor de thuisploeg. Gelukkig was Thomas ook scherp enredde hij bekwaam.

In de 18e minuut was het raak voorZundert. Dennis zette zijn hoofd tegen de bal na een strakke corner van Fabian.De bal sloeg in als een granaat, 0-1! Zundert was niet van plan om achteruit telopen en de voorsprong te verdedigen, maar ging op zoek naar een ruimere marge.Gesteund door de wind in de rug bleef het de bovenliggende partij. Ook nuleverde dit buiten corners geen echt gevaarlijke situaties op. Sterker nog, eenmoment van onachtzaamheid in de defensie betekende zelfs enkele minuten voorrust de gelijkmaker. Zo zat Zundert toch wel met een dubbel gevoel aan de thee.Maar geen reden voor paniek en ook geen reden om te wisselen. Dus ongewijzigdop zoek naar een goed resultaat.

In de 53e minuut was het bijna zover.Een mooie kans om de bal binnen te koppen, voor Lars, ging langs de verkeerdekant van de paal over de achterlijn. Niet veel later kwam Tim G. in de ploegvoor Lars.  Zundert werd sterker en begonook kansen af te dwingen. Fabian schoot op doel, maar zijn inzet miste hetvenijn om het de doelman lastig te maken. En een paar minuten later herhaalde dittafereel zich, met dezelfde uitkomst. HVV’24 leek er door heen te zitten. MetRob G. voor Mike werd een slotoffensief ingezet. Een knappe aanval via meerdereschijven kwam terecht bij Fabian, voor wie het driemaal is scheepsrecht was. Meteen kapbeweging en een schot liet hij de doelman nu wel kansloos.

HVV’24 ging de laatste 10 minuten powerplay spelen.De Zeeuwen ging het op een fysieke krachtmeting gooien, waarbij zijnadrukkelijk het randje opzochten. Je mag zover gaan als de scheidsrechter hettoelaat, wordt dan gezegd. En dat gebeurde ook.

Toch leek Zundert de wedstrijd te beslissen, toen deingevallen Rob G. de bal op een presenteerblaadje aanbood. De cadeautje wasniet aan Tim E. besteed, zijn schot ging over. Waarna niet veel later HVV’24wel koelbloedig bleef en de 2-2 in de absolute slotfase op het scorebordbracht. Sterker nog er is nauwelijks nog gespeeld na deze gelijkmaker. Zundertvergat uit te lopen en kreeg het deksel op de neus. Komende zondag eenthuiswedstrijd tegen DSE uit Etten Leur. Ook weer een zware wedstrijd, dus kom onzemannen aanmoedigen voor hopelijk de eerste drie punten.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Steven Braspenning, Dennis Verheijen, Wim Kas,Rob Luijten, Tjeu van der Heijden, Lars van Elsacker [W: Tim Goethals], Olivier van Hassel, Fabian Nelemans, Mike Daemen [W: Rob Gommers] en Tim Englebert.

Wissels: Roger Bastiaansen, Sebastiaan van Hassel, Tim Goethals, Rob Gommers en Thomas Kerstens.