Zundert toont twee gezichten

maandag 14 september 2020, 8:00

Zundert toont twee gezichten in Galder

Hoewel de kracht van Gesta, zeker in thuiswedstrijden, bekend was bij Zundert, legde het een slappe en matige eerste helft op de mat. Buiten schoten van Tim en Olivier werd Zundert niet gevaarlijk. Gesta stelde hier meer enthousiasme tegenover en kwam er een paar keer goed uit. Zundert had eenmaal dat een schot uit de rebound op de lat uiteenspatte en dat Thomas een keer 1-op-1 met de spits als winnaar uit de strijd kwam. Toch ging Zundert met een terecht 1-0 achterstand de rust in. Een vrije trap van Gesta zorgde voor deze score. Frenk maakte dit al niet meer mee. Hij moest zich geblesseerd laten vervangen door Cas.

Na rust tapte Zundert uit het spreekwoordelijke andere vaatje. Het waren de backs die voor de gelijkmaker zorgden. Al snel kopte Tjeu een mooie voorzet van de opgekomen Thomas tegen de touwen. Even later leek Dennis dit te herhalen na een voorzet van Fabian, de kopbal ging via de grond over. Kort daarna was het weer Dennis die een deze keer afgeslagen voorzet van Fabian ontving. Deze keer lepelde hij de bal over de keeper, 1-2. Toen niet veel later Fabian met een lage schuiver ook op het scorebord kwam, was de wedstrijd gespeeld.

Wat volgde waren wissels en penalty’s. Stijn kwam erin voor Mike. En Rob kwam erin voor Thomas.  Nick werd tweemaal gehaakt binnen de zestien meter. Tweemaal ging de bal op de stip, waar dit eerder in de wedstrijd met een handsbal niet het geval was. Fabian scoorde de eerste, maar zag de tweede poging gestopt door de doelman. Tussendoor raakte hij met een schot ook nog de paal.

Uiteindelijk werd het door het eerste doelpunt van Stijn, na een voorzet van Tim toch 1-5.

Hiermee corrigeerde Zundert zichzelf met een betere tweede helft. De score was over de gehele wedstrijd geflatteerd. Met drie wedstrijden, negen punten, 12 doelpunten voor en 1 tegen gaat Zundert volgens verwachting door in de beker.  Zundert lijkt klaar voor de competitie, maar moet wel goed bij de les blijven en scherper voor de dag komen dan de eerste helft in Galder.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Thomas Kerstens [W: Rob Gommers], Roy Jacobs, Frenk Zagers [W: Cas van Oijen], Tjeu van der Heijden, Dennis Verheijen, Olivier van Hassel, Fabian Nelemans, Tim Englebert, Mike Daemen [W: Stijn Geuke] en Nick Goossens.

Wissels: Lars Vermeulen, Steven Braspenning, Wessel Delcroix, Stijn Geuke, Rob Gommers en Cas van Oijen.