Zundert toont twee gezichten

zondag 10 oktober 2021, 18:00

Zundert toont twee gezichten

Onder een lekker herfstzonnetje begon Zundert sterk aan de wedstrijd. Misschien niet zo virtuoos als enkele uren daarvoor tijdens de jeugdclinic op het sportpark, maar wel zeer doortastend. Na vier minuten kwam Zundert al op voorsprong. Mike snoepte de bal van de voet van de aarzelende doelman en liep de bal tegen de touwen.

HVV’24 kwam er daarna tweemaal gevaarlijk uit, maar het was vooral Zundert dat domineerde. Hieruit kwamen soms gevaarlijke situaties, die niet secuur werden uitgespeeld. Een knappe aanval over meerdere schijven kwam voor de voeten van Mike, die goed op doel schoot. Zijn poging ging via een vijandelijke knie net naast. Kort daarnaast was het wel raak. Fabian stuurde Olivier in de diepte weg. Olivier verschalkte zijn tegenstander op de achterlijn en gaf de bal goed voor. Siemen wist wel raad met deze kans en schoot de bal hard en hoog in het doel. 2-0.

Kort hierop moest de geblesseerde Wim zich laten vervangen door Thomas Kerstens. Na een saai kwartier zette HVV’24 net voor rust nog even aan. Na een kans die gekeerd werd door Thomas, ruimde Owen de bal op. Maar in de laatste seconde van de blessuretijd was het wel raak. En diepe bal werd bij de tweede paal binnengehouden en voorgezet. Het intikken bij de andere paal was een koud kunstje.

Zo was de hoop terug het team uit Hulst. De eerste kans na rust was weer voor Zundert. Siemen trok naar binnen en schoot hard op doel. Ondanks dat de bal van richting veranderd werd, kon de doelman knap redden. Daarna nam HVV’24 het heft in handen en liep Zundert achter de feiten aan. Uit een scrimmage viel de gelijkmaker echter miraculeus niet. In de omschakeling had Olivier de kans om de marge weer op twee te brengen. Hij schoof een voorzet van Fabian echter net naast.

HVV’24 ging verder met aanvallen en vond steeds makkelijk de vrije man. Zundert kwam meerdere malen goed weg, zeker toen een aanvaller vrij voor Thomas een afzwaaier produceerde. Toch gebeurde het onvermijdelijke. De manier waarop was wel pijnlijk. Een aanvaller werd op randje buitenspel de diepte in gestuurd, waarna zijn voorzet knap werd afgerond. De scheidsrechter negeerde het vlagsignaal en kende het doelpunt goed.

Ook na de gelijkmaker kon het nog alle kanten op, waarbij een treffer van HVV’24 meer in de lijn der verwachting lag dan een treffer van de roodzwarten. Toen de druk groot werd, kwam Zundert er doortastend uit door vooruit verdedigen van Steven. Hij schakelde gelijk Siemen in, die Tjeu net buiten de zestien bediende. Tjeu z’n poging verdween via een been corner. Een reeks corners leverde niets op.

Aan de andere kant had Thomas het drukker dan beide voorafgaande wedstrijden opgeteld. Twee klasse reddingen op schoten en een zweefduik na een kopbal voorkwamen de eerste nederlaag van het seizoen. Zonder enige blessuretijd trok Zundert het punt over de streep.

Zundert en HVV’24 blijven met 7 uit 3 de ranglijst aanvoeren, maar zien een groot aantal ploegen dichterbij komen op slechts 1 punt achterstand. Clinge kan indien het de inhaalwedstrijd wint, zelfs de koppositie overnemen.

Zundert weet dus dat het iedere week aan de bak moet om tot drie punten te komen, te beginnen volgende week in Etten Leur tegen DSE dat ook al 6 punten behaalde.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Wim Kas [W: Thomas Kerstens], Roy Jacobs, Bas Englebert, Steven Braspenning, Owen Maas, Olivier van Hassel, Tjeu van der Heijden, Fabian Nelemans, Mike Daemen en Siemen Boomaerts.

Wissels: Joep Jacobs, Thomas Kerstens, Cas van Oijen, Jacco de Bil en Sjoerd Vreugde.