Zundert verliest ruim in Roosendaal

maandag 9 maart 2020, 7:30

Zundert verliest ruim in Roosendaal

De eerste in een reeks van topwedstrijden liep voor Zundert op een grote deceptie uit. Na een redelijke eerste helft, verspeelde Zundert binnen een kwartier alle hoop. Uiteindelijk eindigde het duel enigszins geflatteerd met 5-1.

Zundert begon ongewijzigd aan het duel met koploper RBC. Na de 2-0 overwinning tegen DSE ging Zundert op zoek naar een nieuw resultaat in een uitwedstrijd. Buiten het veld twee tegenpolen qua opbouw en structuur van de vereniging. De ex-eredivisie club met 1 seniorenteam, een jeugd academie en een heus stadion, tegen de dorpsclub bestaande uit eigen jongens. Mooi om deze diversiteit aan verenigingen binnen één competitie te zien. Ook goed om te horen dat de van v.v. Zundert afkomstige Sami wordt gewaardeerd als persoon en voetballer. Ook binnen het veld waren de tegenstellingen zichtbaar. Zundert dat vrij compact speelde en zich terugtrok op eigen helft om met omschakelmomenten te verrassen tegenover RBC dat via combinaties een veldoverwicht creëerde.

Zundert had in de beginfase ondanks het mindere balbezit de beste mogelijkheden. Een voorzet van Fabian was net te scherp voor Rob om z’n hoofd er tegen te zetten en na een verre uittrap van Thomas had Mike te veel tijd nodig om tot afronding te komen. RBC zette daar wat gevaarlijke pogingen van afstand tegenover, maar zoals het hele seizoen toonde Thomas zijn klasse.

Vlak voor rust dacht Zundert aan een penalty toen Steven werd aangetikt bij een ultieme poging om de bal op doel te schieten. Aan de overzijde moest Thomas nog een keer richting de kruising zweven om de 0-0 ruststand op het scorebord te houden.

Na rust hetzelfde spelbeeld met weer de eerste kans voor Zundert. Een goede voorzet van Mike werd nipt gemist door Rob G. die een teenlengte tekort kwam. Na ruim een kwartier leek er niets aan de hand. Zundert verzuimde om goed druk te zetten, waarna een goede voorzet, knap werd afgemaakt. Vijf minuten later toen een lange bal wat vreemd bleef hangen, was het de levensgevaarlijke invaller en publiekslieveling aan RBC-zijde, die met een fraaie lob de uitkomende Thomas verschalkte. Toen een kleine 10 minuten later deze aanvaller geklungel bij het uitverdedigen genadeloos afstrafte was de wedstrijd gespeeld. Nick was intussen Rob G. komen aflossen voorin.

Het was diezelfde Nick die onverwacht z’n eerste doelpunt voor Zundert-1 maakte. Fabian liet een voorzet slim lopen voor Nick die er beter voor stond. Via de binnenkant van de paal, kwam er weer wat hoop in de harten van de goed vertegenwoordigde roodzwarte aanhang.

Binnen 1 minuut na de aftrap werd de hoop alweer de grond ingeboord toen een mooie voorzet van rechts binnen werd gekopt. En nog wat later gebeurde uit een voorzet vanaf links precies hetzelfde, waarmee de 5-1 eindstand een feit was.

Zundert verloor dus de wedstrijd en de aansluiting met RBC. Door de andere uitslagen blijft alles dicht bij elkaar. Zundert staat maar 6 punten boven de degradatieplaatsen, maar is ook slechts 3 punten en een wedstrijd tegoed verwijderd van plaats 2. De komende weken zullen bepalend zijn voor het verdere verloop van de competitie. Te beginnen aanstaande zondag als nummer zes van de ranglijst Victoria’03 op bezoek komt.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Dennis Verheijen, Sebastiaan van Hassel, Steven Braspenning , Olivier van Hassel, Wessel Delcroix, Fabian Nelemans, Tim Goethals, Mike Daemen en Rob Gommers [W: Nick Goossens].

Wissels: Alex van Nederkassel, Cas van Oijen, Nick Goossens, Tjeu van der Heijden, Sjoerd Vreugde.