Zundert VR1 doet haar plicht

woensdag 5 februari 2020, 12:00

Op een vroege druilerige zondagmorgen vertrokken de dames naar Schijf. Op "De Zoek" werd de tegenstander, zonder groots te spelen, met 1-2 verslagen en klommen de rood-zwarten op naar de 4e plaats.

Het vroege tijdstip van vertrek zorgde al vroeg in de week voor de nodige stress. De jonge garde smeedde een plan om zeker niet te laat te komen. Blijven slapen bij de chauffeuse en elkaar op tijd wakker maken. Het leek een prima plan, maar de uitvoering bleef achterwege. Voor het technische duo was de beginopstelling, in tegenstelling tot normaal, daardoor een peulenschilletje. In de warming-up brak er nog even paniek uit. Bij één van de drie net wakker geworden speelsters schoot de kramp in de kuiten! In de openingswedstrijd van het seizoen werd Schijf met 7-2 verslagen. Toch waren er vooraf twijfels over een goede afloop. Schijf had immers een week eerder met 5-3 van het sterke DIA weten te winnen. Net als vorige week begonnen de dames dan ook fel aan de wedstrijd. Door kort op de man te zitten en het veld klein te houden werd Schijf vastgezet. Schijf leek het prima te vinden, nam een afwachtende houding aan en loerde op een uitbraak. Het Zundertse middenveld was heer en meester, combineerde bij vlagen goed en soms leek het alsof er met de tegenstander werd gespeeld. Aanvallend gezien was het echter mager wat Zundert liet zien. Hoewel de Zundertse linkshalf met een paar verrassende dieptepasses openingen vond, waren deze niet aan de Zundertse voorwaartsen besteed. Schijf kwam bij een van haar uitbraken nog gevaarlijk dicht bij het Zundert doel, maar vond een parate keepster. Zonder grote kansen voor zowel Zundert als Schijf werd dan ook de thee opgezocht. Voordat de thee kon worden ingeschonken was het nog even koukleumen. Het halfslachtig bedienen van de deurkruk was hier debet aan.

Na de rust, met het uitgeslapen trio in de ploeg, stelde Zundert snel orde op zaken. Een voorzet vanaf de linkerkant kwam bij de Zundertse spits die niet twijfelde en de bal goed binnenschoot. Even later was het weer dezelfde speelster die, nu via de hand van keepster, het doel trof. 0-2. Zundert zat op rozen en niets leek een hogere score in de weg te staan. Het Zundertse spel verzandde echter in een balletje-stamp. Een medespeelster werd zelden meer gevonden en de rust verdween uit de ploeg. Maar misschien was dit ook wel de verdienste van Schijf, dat meer uit haar schulp kroop en onder leiding van het "Schijfse mes" meer strijd begon te leveren. Schijf kwam dan ook terug tot 1-2. Een van richting veranderd schot maakte de Zundertse sluitpost in een klap kansloos. De Zundertse tribune schrok zich een hoedje, twitterde direct de 1-1 naar de wereld, maar kreeg toen, tot grote vreugde, te horen dat Zundert al twee keer had gescoord! Er kon weer vrolijk doorgekeuveld worden! Zundert herstelde zich enigszins, kreeg nog enkele kleine kansjes maar wist niet meer te scoren. Ook Schijf zette nog even aan, maar was niet bij machte de stand te veranderen.

Zo deed Zundert haar plicht en staat het op een mooie vierde plaats. Met de komende weken de nummer 2 en 3, Baronie en Gesta, als tegenstander kunnen er goede zaken worden gedaan!