Zundert VR1 laat winst glippen

woensdag 29 januari 2020, 13:00

Zundert VR1 toonde zich van haar sportieve kant. Op verzoek van tegenstander Sprundel werd het aanvangstijdstip van 10 naar 12 uur verzet. De Sprundelse vrouwen kregen daarmee extra rust om van de door hen georganiseerde mini-roparun te herstellen. Zundert VR1 leverde hierdoor indirect haar bijdrage aan dit geweldige sportieve evenement tegen de ziekte kanker.

Inzet voor beide teams was de derde plaats. Bij winst zou Zundert deze klassering veroveren op Sprundel dat met twee punten meer deze positie bekleedde. De coach twijfelde vooraf aan de motivatie bij de speelsters en leidde daarom de warming-up met strakke hand. Ook in de wedstrijdbespreking werd het belang van de wedstrijd nogmaals duidelijk gemaakt. Vanaf het eerste fluitsignaal lieten de Zundertse dames echter zien dat ze de boodschap hadden begrepen. Zundert nam het initiatief en was agressief in de duels. Toch was het Sprundel dat, tegen de verhouding in, de eerste de beste kans wist te verzilveren. De teveel vrijheid krijgende middenveldster bediende een aanvalster op maat. 0-1. Zundert ging niet bij de pakken neerzitten, schakelde over naar 4-4-2 en bleef de aanval zoeken. De gelijkmaker leek snel te vallen, maar werd onterecht geannuleerd. De Sprundelse assistent had geen boodschap aan de 'nieuwe' buitenspelregel en kreeg het gelijk van de verder goed fluitende scheidsrechter. Bij deze nog de excuses van de tierende coach die duidelijk liet merken dat hier onrecht werd gedaan. Het goed voetballende en voor elkaar werkende Zundert sloeg in het laatste kwartier voor rust alsnog toe. Zundert's rechtshalf werd, net in buitenspelpositie, weggestuurd en rondde bekwaam af. De vlag bleef naar beneden, het recht zegevierde en de 1-1 kwam op het scorebord. Niet veel later strafte dezelfde speelster getreuzel in de Sprundelse afweer af. Met een prachtige stift over de keepster belandde de bal in de linker bovenhoek. 2-1.

Zundert kon in het tweede bedrijf het niveau van de eerste helft niet vasthouden. Het middenveld speelde weliswaar een prima wedstrijd, verrichtte vele vuile en nuttige meters, maar kon niet voorkomen dat Sprundel de overhand kreeg. De afstand tussen de linies werd steeds groter waardoor Sprundel steeds makkelijker kon voetballen. Toch kwam Zundert nauwelijks in de problemen en als Sprundel toch een mogelijkheid kreeg bleek het vizier niet op scherp te staan. Het leek erop dat Sprundel het geloof verloor en dat het hard werkende en goed verdedigende Zundert de drie punten over de streep zou trekken. Drie minuten voor tijd vond Sprundel plots toch het gaatje. Een pass door het midden zette een Sprundelse aanvalster vrij voor de goal. Zij rondde bekwaam af en bepaalde daarmee de eindstand op 2-2. Zuur voor Zundert, maar een terechte weergave van de wedstrijd.

Zondag naar hekkensluiter Schijf dat haar eerste overwinning van het seizoen wist te boeken. DIA werd met 5-3 verslagen. Met een volledig vrouwenprogramma op “De Zoek” zal het een hele opgave zijn om de vijfde winstpartij van het seizoen bij te schrijven.