Zundert VR1 verliest nipt

woensdag 2 oktober 2019, 19:00

Na de mooie overwinning in de eerste speelronde stond voor VR1 de uitwedstrijd tegen Internos op het programma. De ploeg uit Etten-Leur eindigde vorig seizoen in de andere 5e klasse op een derde plaats. Tijd zou deze dag een beslissende rol spelen. Op het tijdstip van vertrek bleek één van de belangrijkste schakels voor het spelen van het voetbalspelletje nog niet aanwezig te zijn. Hoogste tijd om haar op te sporen. Het telefooncircuit werd in werking gezet en uiteindelijk bleek de debuterende vlagger contact te kunnen maken. Gevolg was wel dat er niet op tijd naar Etten-Leur kon worden vertrokken en er ook voor de warming-up minder tijd over bleef. Wonder boven wonder stonden we ruim op tijd op het veld voro het eerste fluitsignaal van de scheidsrechter.

Internos startte feller dan Zundert aan de wedstrijd en gaf de Zundertse dames geen tijd om iets goeds met de bal te doen. Ballen werden snel ingeleverd en de geelblauwen dicteerden het spel. Internos kreeg een aantal zeer goede mogelijkheden, maar steeds was de Zundertse keepster of een van de verdedigsters op tijd ter plaatse om de 1 - 0 te voorkomen. Enkele tactische omzettingen van het technisch duo zorgden ervoor dat roodzwart meer grip op de tegenstander kreeg en ook enkele keren voor het Internosdoel opdook. Toch bleef Internos de beter spelende ploeg. Halverwege het eerste bedrijf kwam Internos dan ook verdiend, maar wel gelukkig op voorsprong. Een prima terugspeelbal zorgde voor de enige en onnodige tegentreffer. De Zundertse sluitpost nam iets te veel tijd en haar uittrap werd geblokt door een aanstormende tegenstandster.......de bal caromboleerde in één tijd in het Zundertse doel.

In de tweede helft was er nog volop tijd om iets aan de achterstand te doen, maar....tja, de verslagschrijver moest weg en had geen tijd meer. Van horen zeggen een veel betere helft van roodzwart met prima kansen op de gelijkmaker. Helaas stond de paal een verdiend puntje in de weg.

Komende zondag is het nog puntloze Unitas '30 tegenstander op de Wildert. Tijd 10:00 uur!