Zundert VR1 wint weer

woensdag 4 december 2019, 20:00

Na twee nederlagen op rij was Zundert VR1 er alles aan gelegen om het verloren terrein goed te maken. Door een overwinning op WDS '19 kon de 7e plaats weer worden ingewisseld voor de 5e. Na een moeizame eerste helft en een prima tweede helft klaarden de rood-zwarte dames de klus.

Al enkele seizoenen is WDS '19 voor Zundert een tegenstander van gelijk kaliber. Winnen van de Bredase club lukte echter nog niet. Het fysieke en niet altijd even vriendelijke spel van de opponent speelde hierin vaak een rol. Deze zondag werkte ook het licht bevroren B-veld niet mee. De nachtvorst zorgde voor een gladde en hobbelige toplaag, dat het spel van beide ploegen in de eerste helft niet ten goede kwam. Het eerste kwartier waren de ploegen aan elkaar gewaagd. Noemenswaardig waren, aan beide zijden, enkele pittige overtredingen (als gevolg van het veld?). Vanuit de kampen werd er verschillend op gereageerd. Naarmate de eerste helft vorderde nam Zundert meer het initiatief, maar met name de jongere Zundert-speelsters leken onder de indruk van de speelstijl van de tegenstander en kregen aanvallend nauwelijks een voet aan de grond. Toch was het juist een van hen die de eerste grote kans kreeg. Met buitenkant voet werd, tot eigen verbazing, de bal bij de eerste paal net naast getikt. Even later was het haar vervangster op de rechtsbuitenpositie die alleen op de keepster kon afgaan. De Bredase goalie kwam echter als winnaar uit de strijd.

Met de opdracht sneller de bal rond te spelen, uit de fysieke duels te blijven en de buitenspelers met een diepe bal te lanceren werd de tweede helft begonnen. Vanaf het eerste moment dicteerde Zundert het spel en hield de regie tot het einde in handen. Een scherpe voorzet vanaf links werd door de Zundertse rechtsbuiten vol op haar schoen genomen. Haar snoeiharde pegel verdween net voorlangs het doel. Kort daarop mocht de aanvallende middenveldster vanaf de middenlijn op de keepster afgaan. De voorspelling van de altijd weer demotiverende vader langs de kant kwam uit, geen doelpunt. Niet veel later was het toch prijs. Na enkele keren al met een diepe bal weggestuurd te zijn troefde de linksbuiten met haar snelheid de keepster af en werd de bal rustig binnen getikt 1-0. Het vooraf opwarmen van haar voeten door de leidster betaalde zich dubbel en dwars uit! WDS '19 kon hier weinig tegenover stellen en leek vermoeid te raken. Zundert ging steeds beter en gemakkelijker voetballen en kreeg meerdere mogelijkheden om de score uit te breiden. Ook de blij in verwachting zijnde motor van het team kreeg nog een prima kans om, in haar laatste wedstrijd in het rood en zwart, haar afscheid luister bij te zetten. Jammerlijk was dit haar niet gegund. WDS '19 zette nog even aan, waarop de jonge Zundert doelvrouw nog twee keer attent moest pareren. Zundert trok echter vrij eenvoudig de voorsprong over de streep en kan volgende week, in de laatste wedstrijd voor de winterstop, nog goede zaken op de ranglijst doen.