Zundert / Wernhout MO19 kampioen!

woensdag 8 juni 2022, 8:00

MO19-1 Kampioen!

Na alle coronaperikelen begonnen we het voorjaarsseizoen met goede moed. De eerste wedstrijd begon heel goed. Aangezien Unitas maar met 8 personen kwamen opdagen konden we de eerste winst boeken met 8-4. En jawel we stonden gelijk bovenaan. Ook Roosendaal wisten we te verslaan met 3-1.

Helaas ging het bij de 3e wedstrijd even fout. Door een paar late afmeldingen hadden we maar 10 man om mee naar Prinsenbeek te gaan en moesten we ons eerste verlies incasseren (4-2). Aangezien Beek Vooruit nog niet had verloren namen zij de koppositie over.

Ondertussen werd het 2 april en gingen we op weg naar Raamsdonk. Dit was een spannende wedstrijd maar toch konden we weer 3 punten bijschrijven door een winst met 3-5. Een paar weken later op naar Dongen. Deze is altijd lastig. Aangezien DVVC op dat moment bovenaan stond waren we er zeker op gebrand om de punten te pakken. Helaas liep het anders en moesten we met een 4-2 nederlaag naar huis.

Wij dachten dat nu het kampioenschap wel verkeken zou zijn. Toch bleven we er voor gaan en op 30 april wonnen we met 1-0 van Gloria in Zundert. En stegen we weer een plekje op de ranglijst. Ook de wedstrijd tegen SCO was een thuiswinst met 7-2. Ondertussen lieten ook andere clubs punten liggen en onze laatste wedstrijd werd dus extra spannend. Als we deze wonnen maakten we nog kans. Dus met de sterkste opstelling naar Teteringen om Dia te verslaan, en jawel dat lukte met 2-5.

Nu moesten we afwachten wat Beek Vooruit ging doen. Zij hadden nog 2 wedstrijden te gaan en hadden maar 3 punten meer nodig. De eerste wedstrijd speelden ze gelijk, dus ze hadden bij de laatste wedstrijd winst nodig. Met zijn allen zijn we naar Roosendaal gereden om hen aan te moedigen, en jawel, dit heeft geholpen, want Beek Vooruit verloor met 3-1. Dank je wel Roosendaal!

Hierdoor waren we kampioen en kon de champagnefles opengetrokken worden. Op naar Zundert om een feestje te vieren! Als leiders zijn we heel trots op de meiden, ondanks dat we elke week spelers bij moesten zoeken hebben we het toch voor elkaar gekregen! GEFELICITEERD!!!