Zundert wint eerste officiële wedstrijd

dinsdag 7 september 2021, 23:30

Zundert – SAB 6-1 (4-1)

De eerste officiële wedstrijd van het seizoen was op de eerste dag van het Zundertse nieuwjaar. De eerste dag van de telling ná corso. De mannen leken weinig last van de festiviteiten rondom het bloemencorso te hebben. Vanaf het eerste fluitsignaal werden de Sint Anna Boys uit Breda teruggedrongen op eigen helft. Zundert combineerde uitstekend en kwam regelmatig gevaarlijk tot de achterlijn over beide vleugels. Dit resulteerde in een aantal schoten en hachelijke situaties. Maar na 20 minuten stond het nog steeds 0-0.

Daarna brak een enerverend kwartiertje aan. Zundert brak de ban en scoorde 1-0. Wessel kopte de bal subtiel over de doelman na goed voorbereidend werk van de dreigende Siemen. Binnen enkele minuten werd de zwaarbevochten voorsprong tenietgedaan. De aanvaller van SAB benutte de eerste de beste mogelijkheid. Een mooie steekpass werd op waarde geschat en vakkundig binnengeschoten.

Deze keerde duurde het niet zo lang voordat Zundert de leiding weer nam. Olivier schoot bijna direct na de aftrap de 2-1 via de onderkant van de lat binnen. Waarna de supporters konden blijven staan voor het vieren van de volgende treffer. Na een schitterende combinatie tussen Siemen en Wessel, kwam de bal voor de voeten van Fabian die de bal simpel binnenliep. Het knotsgekke kwartier eindigde met een doelpunt van de attente Wessel, die na een flipperkast situatie het overzicht behield en de 4-1 maakte. Hiermee was de wedstrijd beslist. Het was overigens ook de ruststand.

Na een lange rust kwamen Cas en Mike in de ploeg voor Owen en Wessel. SAB dat in de eerste helft behoorlijke uitgeperst was, probeerde het tempo na de pauze uit de wedstrijd te halen door kleine overtredingen en tijdrekken. Het slaagde in deze missie. Zundert kwam er minder makkelijk doorheen al had het een aantal keer pech door de lat te raken of slordig te zijn in de afronding. Na een uur werd het toch 5-1. Siemen krulde de bal voor, waarna Mike de bal tegen de touwen kopte. Vervolgens maakte Siemen plaats voor Jacco en kwam Thomas in het veld voor Fabian.

Het was Mike die het laatste woord had, hij bepaalde de eindstand op 6-1 met z’n tweede kopgoal. Zundert speelt in deze bekerpoule nog tegen Achtmaal en GESTA. De laatst genoemde ploeg is aanstaande zondag in Galder de volgende tegenstander. GESTA won de eerste wedstrijd ook. Met 4-1 van Achtmaal. Zondag kan er dus al veel duidelijk worden over de kansen van Zundert om de volgende ronde te bereiken.

Het spel van Zundert was in deze bekerwedstrijd en de voorgaande oefenwedstrijden fris en energiek. Zundert lijkt door te gaan waar het vorige seizoen gestopt was. Veel scoren en winnen met leuk voetbal om naar te kijken, waarbij er ook nog voldoende ruimte voor verbetering is. En gedreven invallers die aantonen nauwelijks onder te doen voor de concurrenten in de basis. Een ideaal scenario voor de technische staff om verder aan te werken.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Owen Maas [W: Cas van Oijen], Roy Jacobs, Frenk Zagers, Wim Kas, Tim Goethals, Tjeu van der Heijden, Olivier van Hassel, Fabian Nelemans, Wessel Delcroix [W: Mike Daemen] en Siemen Boomaerts [W: Jacco de Bil].

Wissels: Joep Jacobs, Cas van Oijen, Jacco de Bil, Mike Daemen en Thomas Kerstens.