Sterk Zundert wint en pakt koppositie

zondag 9 oktober 2022, 18:30

Sterk Zundert wint en pakt de koppositie

Ook in de derde wedstrijd van het seizoen hield Zundert het achterin droog. Thomas en z’n defensie konden de derde clean sheet op een rij noteren. Dit in combinatie met veel inzet en snelheid naar het vijandelijke doel lijkt een perfecte combinatie om resultaat te halen.

Zo werd een zonnige herfstdag, een stralende dag voor de Roodzwarten. Zundert nam gelijk het initiatief en heeft dit eigenlijk niet meer afgestaan. De aanvallers waren een ware plaag voor de verdedigers uit Hulst. Siemen en Mike kregen beide twee kansen op de openingstreffer. Maar buitenspel of de keeper verhinderden een vroeg feestje. Het duurde tot de 25e minuut voor Zundert kon juichen. Een schitterende pass van Olivier over de lengte van het veld kwam bij Mike. Mike speelde zich knap vrij en joeg de bal ongenadig hard in de bovenhoek. Een juweel van een treffer en belangrijker nog de verdiende voorsprong.

Zundert groef zich niet in, maar bleef de aanval zoeken. Rob, Siemen en Mike vonden elkaar regelmatig waarbij het helaas niet tot een tweede treffer leidde. Vooral de kans van Siemen na voorbereidend werk van Rob had een beter lot verdiend. HVV’24 kon hier slechts één kansje voor rust tegenover zetten, toen uitverdedigen van Zundert niet zo soepel ging als de rest van de wedstrijd.

Na de rust liet HVV’24 meteen van zich horen. Thomas kon met moeite het schot keren. Zundert was niet onder de indruk van deze start en ging verder waar het de eerste helft geëindigd was. Het gaf HVV’24 geen kans om in de wedstrijd te komen door scherp te blijven jagen. En met de drie turbo’s in de voorhoede was elke uitbraak dreigend.

Fabian met een kopbal uit een corner, Siemen met een poging in de korte hoek na een slimme steekbal van Lars en nog een keer Fabian tegen de paal na aangeven van Siemen hadden de supporters een rustiger gevoel kunnen geven. Het bleef lang spannend. Ook omdat HVV’24 gewoon een goede ploeg heeft die mee gaat spelen voor de bovenste plaatsen. Met Jacco voor Mike werd er ook zeker niet verdedigend gewisseld. Die lef werd beloond met de tweede goal. Rob veroverde de bal op de middenlijn. Waar HVV’24 dacht aan een overtreding ging Zundert er razendsnel vandoor. Siemen kromde de bal keurig in de bovenhoek. Weer een mooi doelpunt. Met Karim voor Owen werd deze 0-2 stand over de streep getrokken.

Nadat de uitslagen binnendruppelden werd ook duidelijk dat Zundert op doelsaldo de koppositie had ingenomen. De top vijf zijn de ploegen die vorig jaar 2 tot en met 5 eindigden achter kampioen Victoria’03. En heel knap de buren uit Wernhout. Zundert is geen uitgesproken titelfavoriet, maar nu wel de ploeg waar jacht op gemaakt zal worden. Hontenisse is zondag in Zundert de volgende in de reeks van zes tegenstanders uit Zeeland.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Wim Kas, Olivier van Hassel, Tjeu van der Heijden, Owen Maas (W: Karim Vriends), Lars van Elsacker, Fabian Nelemans, Siemen Boomaerts, Mike Daemen (W: Jacco de Bil) en Rob Gommers.

Wissels: Lars Vermeulen, Ebbe van de Wouw, Karim Vriends, Jacco de Bil en Joey Daemen.