Zundert wint en sluit aan bij de top

vrijdag 18 maart 2022, 10:00

Zundert wint en sluit aan in de kopgroep

Zundert sleept in de absolute slotfase de drie punten binnen. Door een benutte penalty in blessuretijd won Zundert met 1-2 in Oudenbosch.

Waar veel Nederlandse ploegen afgelopen week verloren in de slotfase, ondanks dat ze beter waren gedurende de wedstrijd, won Zundert juist op de valreep. Niet onverdiend, maar een gelijkspel paste ook in het spelbeeld, waarbij Zundert wel lang op voorsprong stond. En uiteindelijk dus ook eindigde.

De prestatie was extra knap omdat o.a. Fabian, Olivier, Frenk, Owen, Steven, Wessel en Tim E. ontbraken. Stuk voor stuk spelers die je in de basis zou mogen verwachten. De mannen die wel in het veld stonden, toonden aan dat je met veel werklust en inzet ook ver kunt komen.

Zundert begon goed aan de wedstrijd, het had het meeste balbezit en speelde geduldig. Victoria’03 was de ploeg in vorm, waardoor Zundert beducht moest zijn op snelle uitbraken. Het was Zundert dat het eerst z’n neus tegen het venster drukte. Mike ontfutselde de bal en gaf voor. De poging van Rob vloog over. Daarna was Victoria’03 tweemaal dicht bij een voorsprong. Eenmaal had Zundert de mazzel dat de voorzet aan iedereen voorbij ging, waarna even later de aanname en afwerking van een aanvaller uit Oudenbosch gelukkig niet goed waren.

Zundert kwam na een klein half uur op voorsprong. Een klassieke counter of zoals dat tegenwoordig heet, omschakelingsmoment. Zundert nam de aanval van Victoria’03 over. De bal kwam bij Mike, die Tim in de diepte aan het werk zette. Tim gaf loepzuiver voor op Siemen, die de bal controleerde en vanuit de draai de bal achter de keeper schoot. 0-1! Deze voorsprong hield Zundert in het resterende deel van de eerste helft, inclusief 10 minuten extra tijd vast.

Ongewijzigd begon Zundert aan de tweede helft. Victoria’03 was nu de licht bovenliggende partij, maar Zundert bleef gevaarlijk met uitbraken. Schoten van Mike en Rob troffen echter het doel niet. Siemen verliet het veld voor Jacco en Bas kwam de geblesseerde Tjeu vervangen. Zundert leek de overwinning over de streep te trekken, totdat een minuut of 5 voor tijd, een vrije trap scherp ingedraaid werd. Van dichtbij werd de bal net getoucheerd en stond het 1-1. Een enorme domper op dat moment.

En daarna had het ook zo maar fout af kunnen lopen. Zundert was duidelijk teleurgesteld. Het liep gelukkig niet verkeerd af. Sterker nog Zundert had een meevaller toen Rob onnodig werd neergelegd in het strafschopgebied. In een kansloze situatie gooide hij zich langs z’n tegenstander, die hem daarna onhandig, maar onreglementair stopte. De penalty, die ook in de ruim bemeten blessuretijd van de tweede helft genomen mocht worden, ging via de vingertoppen van de doelman binnen. Roy nam de verantwoordelijkheid op zich op dit belangrijke moment en faalde niet. Zundert won in de absolute slotfase dus alsnog en sloot aan bij de top zes, die allemaal binnen 4 punten van elkaar staan. En het nam de koppositie in de tweede periode over van Victoria’03.

Zondag al weer een belangrijke en lastige uitwedstrijd. Hoeven is de tegenstander. Zundert en Hoeven staan met 25 punten op de vijfde en zesde plaats. En in de periode staat Hoeven met 12 punten uit 5 wedstrijden slechts 1 punt achter Zundert. Kortom een belangrijke wedstrijd op twee vlakken.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Tjeu van der Heijden (W: Bas Englebert), Cas van Oijen, Roy Jacobs, Menno Schrauwen, Wim Kas, Tim Goethals, Karim Vriends, Siemen Boomaerts (W: Jacco de Bil), Mike Daemen en Rob Gommers.

Wissels: Joep Jacobs, Bas Englebert, Thomas Kerstens, Jacco de Bil en Lars van Elsacker.