Zundert wint ie-wie-waai-weg

maandag 17 februari 2020, 8:00

Zundert blijft overeind in de storm

Het was de omgekeerde wereld. Waar overal wedstrijden werden afgelast, ging de wedstrijd Zundert – Steenbergen gewoon door. Of gewoon? Hij ging in ieder geval door. Het werd een wedstrijd waar degene die het best met de omstandigheden om kon gaan, zou zegevieren. Kortom een ouderwets spelletje ‘’Ie-wie-waai-weg’’.

Zundert werd niet alleen geteisterd door het weer, maar ook door blessures en schorsingen. Hierdoor mocht Wessel z’n debuut in de basis maken en zouden later de invallers Jelle en Nick de eerste speelminuten in Zundert 1 krijgen.

In de eerste helft mocht Zundert niet alleen richting kantine spelen. Belangrijker nog was dat de wind in de rug blies. Er werd agressief gespeeld in de duels. Met direct spel werd de aanval gezocht. Al in de tweede minuut mocht Tim G. tweemaal aanleggen voor de openingstreffer. Helaas kon de doelman zijn pogingen keren. Zundert had een veldoverwicht en kwam dan ook op voorsprong. Mike draaide de bal het zestienmeter gebied in richting de diepgaande Rob G. Rob schatte de bal beter in dan z’n tegenstander en controleerde de dwarrelende bal. Vervolgens schoot hij de bal laag langs de doelman.

Zundert bleef de bovenliggende partij, maar moest attent blijven op de snelle uitbraken van Steenbergen. Echter de defensie onder leiding van Dennis (niet te verwarren met de storm) gaf geen krimp. En de keren dat het nodig was, stond Thomas attent te keepen. De 2-0 viel na een half uur. Na een foutje in de verdediging stuurde Tim G. Tim E. de diepte in. Alleen voor de keeper bleef Tim E. rustig en knalde de bal buiten bereik van de sluitpost in het zijnet.

Tot de rust ging het spel nog op-en-neer maar, buiten een knap schot van Mike, vielen er geen grote kansen te noteren. Na de thee mocht Steenbergen het proberen met de wind in de rug. Zij maakten minder goed gebruik van dit voordeel. Zundert probeerde de bal aan de grond te houden en zo combinerend de ruimte te zoeken. Hiermee kreeg het de beste mogelijkheden. De 3-0 leek dichterbij dan de 2-1. Toch viel die 6 minuten voor tijd. Nadat de bal tegen een Zundertse arm was gekomen na een scrimmage in het strafschopgebied, wees de scheidsrechter naar de stip. Dit buitenkansje werd hard binnengeschoten, waardoor het nog spannend werd in de slotfase. Sterker nog Steenbergen was tweemaal dichtbij, maar kwam niet verder dan het zijnet. Aan de andere kant gleed Tim G. nog eens langs z’n tegenstander en schoot hard in de korte hoek de 3-1 eindstand op het scorebord.

Drie belangrijke punten hield Zundert aan deze wedstrijd over. Aanstaande dinsdag nog een wedstrijd met Zundert 023 en daarna anderhalve week geen wedstrijden. Hopelijk kan er eindelijk een paar keer getraind worden, zodat de spelers weer ritme op doen en is er tijd voor de geblesseerden om te herstellen. Daarna op 1 maart de inhaalwedstrijd uit in Etten-Leur tegen DSE.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Dennis Verheijen, Sebastiaan van Hassel, Steven Braspenning, Olivier van Hassel,  Wessel Delcroix [W: Nick Goossens], Tim Goethals, Rob Gommers, Mike Daemen [W: Jelle Roelands] en Tim Englebert

Wissels: Alex van Nederkassel, Jelle Roelands, Nick Goossens en Sjoerd Vreugde.