Zundert wint in Achtmaal

zondag 18 september 2022, 20:00

Zundert ongeslagen uit de beker

Normaal stopt een bekeravontuur na een nederlaag, al dan niet via strafschoppen. In het poulesysteem kan het ook anders. Twee gelijke spelen en één overwinning was te weinig om Bavel voor te blijven, Zundert kan zich net als Achtmaal volledig op de competitie gaan richten.

De weersverwachtingen en het kindercorso maakten dat deze derby minder druk bezocht werd dan in andere omstandigheden het geval zou zijn. Bij Zundert ontbraken Steven, Cas, Frenk en Tim. Niet omdat zij een kindercorso creatie hadden gemaakt, maar vanwege blessures. Er moest dus weer flink gepuzzeld worden in de laatste linie.

De eerste balomwentelingen vonden zowaar op een droog moment plaats. Maar al snel open Pluvius de hemelpoorten. Zundert begon goed aan de wedstrijd. Al na drie minuten was het Fabian die de score opende. Het voorbereidende werk van Lars mocht er zijn. Op de achterlijn passeerde hij z’n tegenstander en schonk Fabian de bal op een presenteerblaadje. 0-1.

Zundert hield controle na de vroege voorsprong. Zonder overigens echte kansen te creëren. Achtmaal zette hier ook niet veel tegenover, buiten wat schoten van grote afstand werd Thomas niet echt getest.

In de tweede helft kwam Siemen Jacco aflossen. De eerste kans was ook voor de invaller. Bij de tweede paal schoot Siemen bijna de bal binnen na een verre voorzet van Tjeu. Ook nu was Zundert de bovenliggende partij. Toch moest de achterhoede constant attent blijven door de dreiging van de sterke Achtmaalse aanvallers. Uit zo’n counter werd ook bijna de gelijkmaker geproduceerd. Gelukkig verdween de bal langs de paal over de achterlijn.

Met nog 25 minuten op de klok kwam Zundert op 0-2. Weer met Lars als aangever. Hij stuurde Siemen weg die eenvoudig het net vond.  En niet veel later was Mike met een schot bijna bij de 0-3. Zundert combineerde makkelijk in die fase.

10 minuten voor tijd mocht Daan Bastiaenen z’n debuut in een officiële wedstrijd maken. Dit onder toeziend oog van z’n vader die als assistent scheidsrechter z’n meters aan het maken was. Het zou geen verandering meer in de stand brengen. Zundert won met 0-2, wat onvoldoende was voor de koppositie in de bekerpoule.

Volgende week staat de eerste competitie wedstrijd op het programma. Uit in Sint Janssteen tegen STEEN. Zundert verloor vorig jaar de laatste competitie wedstrijd van STEEN en verspeelde daarmee een plaatsje in de nacompetitie. Ook in de uitwedstrijd kwam het niet tot een overwinning. Met 1-1 keerde Zundert toen huiswaarts. Trainer Jan Hereijgers won met Schijf wel met 2-3 in Sint Janssteen, dus hopelijk heeft hij de formule om de punten mee te nemen uit Zeeuws-Vlaanderen.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Stijn Geuke, Wim Kas, Thomas Kerstens (W: Daan Bastiaenen), Tjeu van der Heijden (W: Menno Schrauwen), Olivier van Hassel, Lars van Elsacker, Fabian Nelemans, Jacco de Bil (W: Siemen Boomaerts), Mike Daemen en Rob Gommers.

Wissels: Menno Schrauwen, Maarten Arnouts, Daan Bastiaenen en Siemen Boomaerts.