Zundert wint ook van Achtmaal

donderdag 10 september 2020, 22:30

Zundert ook te sterk voor Achtmaal

In de voorbeschouwing spraken we nog over de sterke eerste helft van Achtmaal vorig seizoen tegen Zundert en trokken we de vergelijking met de dappere strijders uit de stripboeken van Astrix en Obelix. Helaas moest Achtmaal deze keer iets te veel strijders missen. Dus zat een stunt er nooit in, hiervoor was het klasse verschil te groot. Zundert won dan ook met duidelijke cijfers, 0-4.

Vanaf de aftrap liet Zundert zien dat het naar Achtmaal was afgereisd om met niets minder dan drie punten terug te keren. Achtmaal werd van meet af aan afgejaagd. Over het hele veld werden de groenwitten direct onder druk gezet. Of beter gezegd over het halve veld, want het spel speelde zich de eerste 25 minuten hoofdzakelijk op het deel voor de doelman van Achtmaal af.

Zundert hanteerde veelvuldig de crosspass, waarmee het spel snel werd verplaatst. De arme spelers van Achtmaal konden niet meer dan volgen en happen naar adem. Na een poging van Tim E. voorlangs, was de tweede mogelijkheid wel raak. Een kort genomen corner kwam bij Dennis in het zestien meter gebied, die met een slim balletje Fabian vrij speelde. Fabian toonde z’n scherpte door de bal mooi vrij te spelen en laag binnen te schuiven. 0-1.

Ook daarna hield de druk van Zundert aan. Een paar gevaarlijke voorzetten en schoten van afstand waren het resultaat. Met een schot van Olivier had de doelman meer moeite, toch kon de bal weggewerkt worden voor de aanstormende Zundert aanvallers die de rebound wilden binnen knallen. En kort daarna kwam de sprintende Wessel net kracht te kort om rust te houden bij de afwerking, zijn poging vloog over het doel.

Nog voor rust raakte Roy uit een vrije trap de lat, kon Rob de trekker net niet over halen na voorbereidend werk van Tim E. en vloog een vlammend schot van Fabian rakelings aan de verkeerde zijde van de paal. Hierdoor bleef de krappe marge van 0-1 tot de rust op het bord. En zo bleef Achtmaal toch in de wedstrijd. In het laatste kwartier was de tegenstander sowieso brutaler voor de dag gekomen. Twee ballen in de diepte werden echter gelukkig voor Zundert hoog over het doel geschoten.

Na rust kwamen Thomas en Nick, Cas en Rob aflossen. Zundert bleef sterker, maar buiten een schot van Nick tegen de keeper, gebeurde er weinig spectaculairs. Het waren dan ook standaardsituaties die uitkomst brachten. Eerst schoot Roy een vrije trap over de muur tegen de touwen. Even later snelde Tjeu langs twee tegenstanders waarna hij onvrijwillig tegen de grond gewerkt werd binnen het strafschopgebied. Fabian schoot de bal feilloos binnen, waarmee de wedstrijd gespeeld was. Met Mike en debutant Stijn in de ploeg voor Tim E. en Wessel werd de laatste fase in gegaan.

Beide invallers waren nadrukkelijk betrokken bij de 0-4. Stijn speelde met veel durf en lef. Hij kapt zich vrij en schoot op goal. Zijn poging kon ternauwernood gestopt worden door de doelman. Mike was er als een echte spits als de kippen bij om de terugspringende bal binnen te schieten.

Uiteindelijk schrokken de toeschouwers alleen nog op van een mooie poging van Stijn en een schot tegen de paal van Fabian. De stand veranderde echter niet meer. Onder de schermerverlichting van het veld kabbelde de wedstrijd naar het einde. Zundert deed wat het moest doen. Met 6 punten uit 2 wedstrijden staat het nu samen met GESTA dat ook van Achtmaal en Wernhout won gezamenlijk aan kop. Zondag mogen wij in Galder samen gaan uitmaken wie er verder gaat in de beker. Dus zondag aftrap in Galder om 14.30 uur voor de beslissing in de bekerpoule, GESTA – Zundert.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Tjeu van der Heijden, Roy Jacobs, Frenk Zagers, Cas van Oijen [W: Cas van Oijen], Olivier van Hassel, Dennis Verheijen, Fabian Nelemans, Tim Englebert [W: Stijn Geuke], Wessel Delcroix [W: Mike Daemen] en Rob Gommers [W: Nick Goossens].

Wissels: Lars Vermeulen, Mike Daemen, Thomas Kerstens, Steven Braspenning, Nick Goossens, Wim Kas en Stijn Geuke.