Zundert wint vrij eenvoudig van VVR

zondag 28 november 2021, 20:00

Zundert wint eenvoudig van VVR

De randvoorwaarden die een derby aantrekkelijk maken ontbraken. Geen publiek, geen festiviteiten en slecht weer. Troosteloze omstandigheden dus. Wat overbleef voldeed wel aan de veel gebruikte ingrediënten voor een derby: veel strijd, irritaties, gedoe en matig voetbal. Met terecht drie punten voor Zundert.

Zundert was op basis van de ranglijst favoriet, maar wedstrijden worden niet op papier beslist. En zeker in een derby weet je het nooit. De voorbereiding was rommelig vanwege wat spelers die op het laatste moment niet aanwezig konden zijn. Zundert startte goed aan het duel, de eerste kans was dan ook voor Olivier, die te zacht op doel kopte om de doelman te verschalken. Een mooie aanval met Steven en Tim in de hoofdrol was er aan vooraf gegaan. Deze spelers zouden later een beslissende rol gaan spelen. Ook de tweede grote kans was voor de roodzwarten. Een vrije trap van Roy werd door Wessel tegen de lat geschoten. Maar aan de andere kant kwam VVR door slordigheden van Zundert ook tot wat kansen, die gelukkig geen doel troffen. Toch nam VVR de leiding. Een schot van grote afstand viel laag in de hoek binnen. Zundert kon na een kwart wedstrijd in de achtervolging.

Nog voor rust werd de score omgedraaid. Eerst stuurde Owen, Fabian diep, die het overzicht bewaarde en Tim in stelling bracht. Tim bleef rustig en schoot de bal keurig binnen. Daarna was het Steven die het licht van de schijnwerpers zocht. Eerst was hij dicht bij een treffer met een kopbal uit een corner. Daarna was wel raak, door een aanval die hij zelf opzette en afrondde. Hij veroverde de bal met een prima tackel, waarna Mike de bal controleerde en terugspeelde op de opstomende back. Steven schoot de bal als een volleerde spits in de verre hoek. 1-2.

VVR raakte wat geïrriteerd en liep nog voor rust tegen twee gele kaarten aan. Na rust bleef Zundert de beter voetballende ploeg. VVR zette hier veel strijd tegenover en zocht de grenzen van het toelaatbare af. Ook probeerde het met praten en vertragen Zundert uit de tent te lokken. Gelukkig bleef Zundert deze keer redelijk gefocust op de eigen prestatie. Na een ruim kwartier bracht Tim de marge op twee. Olivier omzeilde slim de buitenspelval en gaf Tim de bal op een presenteerblaadje. Tim aarzelde niet en gaf de doelman geen kans, 1-3.

Iets later leek Tim de wedstrijd definitief te beslissen echter redde de keeper deze keer. Hierna mocht Tim z’n plaats in de aanval overdragen aan Siemen. Waarna niet veel later ook Tjeu z’n opwachting maakte. Wessel verliet het veld. Siemen was op aangeven van Owen ook nog dicht bij een doelpunt, maar kon net niet bij de voorzet. Sebastiaan kreeg ook nog speelminuten. Hij verving Owen.

Uiteindelijk  werd de 1-3  over de streep getrokken. Zundert was beter, VVR had op alle mogelijke manieren getracht Zundert het voetballen onmogelijk te maken, maar sloeg hier niet in. Met 8 gele kaarten, 6 voor VVR en 2 voor Zundert eindigde een derby, waar de liefhebbers van goed voetbal weinig aan gemist hebben. Zundert speelde bij momenten vrij aardig en won dik verdiend. Door de twee overwinningen op rij, sluit Zundert weer aan bij de subtop, al vertekend de ranglijst door verschillen in aantal gespeelde wedstrijden.

Volgende week in het Sinterklaas weekend staat als het goed is de thuiswedstrijd tegen Clinge op het programma, maar niets is zeker op dit moment. Zundert lijkt in ieder geval de weg naar boven weer gevonden te hebben.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Steven Braspenning, Roy Jacobs, Bas Englebert, Owen Maas [W: Sebastiaan van Hassel], Wim Kas, Olivier van Hassel, Wessel Delcroix[W: Tjeu van der Heijden] , Tim Goethals [W: Siemen Boomaerts], Mike Daemen en Fabian Nelemans.

Wissels: Lars Vermeulen, Sebastiaan van Hassel, Frenk Zagers, Tjeu van der Heijden, Jacco de Bil en Siemen Boomaerts.